Marktplaats gaat experimenteren met outlets
Nederlandse retailers en merken kunnen binnenkort bij Marktplaats een outlet-kanaal inrichten. Daar kunnen ze dan restpartijen aanbieden. Er worden partners voor de lancering gezocht.
Retailers kunnen zelf informatie over producten toevoegen, waarbij postcodetargeting en gebruikersprofielen van Marktplaats kunnen worden ingezet. Zo kan onder meer naar een dichtstbijzijnde winkel worden verwezen. Het aanbod staat gewoon tussen de zoekresultaten, maar gebruikers kunnen wel inzoomen op het aanbod van bijvoorbeeld HEMA of Philips.
De formule is al enkele maand uitgeprobeerd in Duitsland bij moederbedrijf eBay. Daar is de enige partner tot nu toe Saturn.
Marktplaats zoekt drie partners voor een eerste lancering, maar die zijn nog niet gevonden, zegt Joep Hutschemakers van Marktplaats Media tegen Emerce. “We zijn nu twee weken in gesprek, maar krijgen zeer goede reacties. Vooral de mogelijkheid om terug te verwijzen naar de winkel, wordt erg gewaardeerd. We zijn overigens nog niet zover dat we het voorraadbeheer van winkels aan het aanbod kunnen koppelen.”
Hoe de opbrengsten uiteindelijk worden verdeeld, is nog onderwerp van discussie. “We gaan eerst maar eens met gesloten beurzen aan de slag”, zegt Hutschemakers.
Marktplaats denkt dat er veel belangstelling zal zijn voor het nieuwe product. Vier op de vijf Marktplaats-bezoekers weten nog niet of ze een nieuw of een tweedehands product willen kopen als ze de site bezoeken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond