Deel dit artikel
-

1,18 miljoen glasvezelklanten voor KPN

KPN heeft 1,18 miljoen glasvezelklanten, een stijging van 27.000 klanten ten opzichte van het tweede kwartaal van dit jaar. Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde kwartaalcijfers.

Zonder glasvezel is het beeld echter negatief. Het aantal klanten voor vaste diensten daalde nog altijd in vergelijking met het derde kwartaal van 2019 met 162.000 naar 3,12 miljoen doordat veel DSL klanten afhaken. De merkstrategie van KPN, met de opheffing van Telfort en de ophef rond XS4ALL is weinig succesvol geweest.

Volgens KPN neemt ongeveer 18 procent van de glasvezelklanten een abonnement van 500Mbit/s of hoger af.

KPN kreeg er in het derde kwartaal 9000 mobiele abonnees bij, ‘de grootste klantenstijging sinds het derde kwartaal van 2017’.

De omzet over het derde kwartaal kwam uit op 1,3 miljard euro, een daling van 5,4 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal van 2019. De winst eindigde op 132 miljoen euro, een flinke daling van 58 procent ten opzichte van de winst over het derde kwartaal van vorig jaar, toen KPN zijn datacenterdienstverlener NLDC had verkocht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond