Deel dit artikel
-

60 miljoen dollar voor analyseplatform HootSuite

Het populaire analyseplatform voor sociale media HootSuite heeft in een nieuwe financieringsronde 60 miljoen dollar opgehaald. De marktwaarde van het Canadese bedrijf bedraagt nu zo’n 1 miljard dollar.

HootSuite wordt wel gezien als de analyticstool voor sociale media, en is zeer goed te gebruiken voor zowel particulieren als bedrijven. Een gratis account voor de clouddienst omvat vijf sociale media kanalen.

De nieuwe financiering werd geleid door een niet nader genoemd durfkapitalist, maar Insight Venture Partners, Accel Partners en OMERS Ventures waren er in elk geval bij betrokken. In totaal heeft Hootsuite nu 250 miljoen dollar opgehaald.

Het Canadese bedrijf maakte ook nog de overname bekend van Zeetl, waarmee men telefoongesprekken kan integreren in HootSuite.

HootSuite heeft 10 miljoen gebruikers en 600 werknemers, met kantoren in Londen en Singapore. Een Latijns-Amerikaanse basis zit in het verschiet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond