Deel dit artikel
-

2016 wordt jaar van transitie voor Publicis

Reclamebedrijf Publicis kijkt terug op een zeer wisselend jaar, waarin Europa zich herstelde, maar opkomende markten wegzakten. De totale omzet steeg 32,3 procent naar 9,6 miljard euro tegen 7,2 miljard in 2014.

Publicis raakte enkele grote klanten kwijt, waaronder Procter & Gamble en Coca-Cola. Daar kwamen Taco Bell, Visa, Etihad en anderen voor in de plaats.

2016 moet, mede door kostenbesparingen, een ‘transitiejaar’ worden. Zo wil Publicis meer dan een advertentiebedrijf zijn. Het ziet Deloitte en IBM als even belangrijke concurrenten als Omnicom en WPP. ‘We gaan niet concurreren met Deloitte, Accenture en IBM, maar de convergentie gaat snel en daar moeten we bij zijn’, aldus topman Maurice Levy.

Levy lijkt elk kwartaal opnieuw het digitale mantra aan te heffen. In ieder geval is een incubatorprogramma onder de noemer Publicis90 gestart. 2600 mensen hebben daarvoor ideeën ingediend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond