Deel dit artikel
-

Publicis ontevreden over geringe organische groei

Mediaconcern Publicis realiseerde in het derde kwartaal slecht 0,7 procent organische groei, rivaal Omnicom deed het beter met 6,1 procent groei.

CEO Maurice Levy gaf vandaag toe dat het resultaat tegenvalt. De omzet van het bedrijf, waartoe onder meer DigitasLBi (Lost Boys) en Rosetta behoren, kwam uit op 2,2 miljard euro, wat overigens 33 procent hoger is dan een jaar terug.

Met name in de VS merkte Publicis bezuinigingen van klanten. Het bedrijf heeft nog altijd een forse schuld weg te werken.

De helft van de omzet in de eerste negen maanden komt van digitale opdrachten. ‘Digitaal transformeert deze industrie’, aldus Levy. Nieuwe omzet moet komen van klanten als L’Oréal, Procter & Gamble Co en 21st Century Fox.

Publicis investeert momenteel in kunstmatige intelligentie, wat het bureau op termijn een voorsprong moet geven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond