Deel dit artikel
-

Publicis sloopt interne muren

Mediareus Publicis gaat opnieuw reorganiseren. Het bedrijf wil af van silo’s en presenteerde vorige week een plan waarbij klanten onbeperkt toegang krijgen tot kennis binnen de huidige dochtermaatschappijen.

Publicis sloopt de interne muren van Leo Burnett, Publicis Worldwide, Saatchi & Saatchi, Starcom Media Group, Zenith Optimedia Group, MSL Group, en Publicis Healthcare Communications Group.

Er komt een universeel platform waarbij technologie en data, onder meer van Adobe en Axxiom, zoveel mogelijk worden gedeeld. Dat geldt ook voor de activiteiten van partners als Hybris en IBM.

De nieuwe formule is nodig omdat Publicis ooit een sterke positie had op het gebied van digitale media, maar nu steeds meer onder druk komt te staan. Digitale dochters als Razorfish presteren al een tijd niet goed meer, terwijl Publicis 7,5 miljard dollar heeft geïnvesteerd in digitale acquisities. Er zijn plannen om digitale bureaus als Razorfish en Rosetta samen te voegen. Vijftig procent van de omzet moet van digitale activiteiten komen. De nieuwe propositie moet minder makkelijk te kopiëren zijn, aldus CEO Maurice Lévy.

Een belangrijk onderdeel van de strategie wordt de acquisitie van digitaal bureau Sapient, waarvoor 3,7 miljard dollar is geboden. Het is de grootste aankoop voor Publicis sinds Boom3, eigenaar van Leo Burnett. Sapient is het moederbedrijf van SapientNitro, met zevenduizend werknemers en vestigingen in 31 landen het grootste digitale bureau ter wereld.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond