Deel dit artikel
-

Rabo: klantbediening door innovatie flink verbeterd

Rabobank heeft zijn klantbediening met succes verbeterd. Er is volop geïnvesteerd in innovatie. Dat zei bestuursvoorzitter Wiebe Draijer vanochtend bij de toelichting op de jaarcijfers.

‘Klanten weten onze online diensten steeds beter te waarderen en denken positiever over onze adviseurs. De klanttevredenheid is gestegen, maar is nog niet op het niveau dat wij nastreven.’

Zo’n 90.000 klanten maken inmiddels maandelijks gebruik van de chatfunctie in de vernieuwde Bankieren App. In 2015 maakten 1,1 miljoen klanten gebruik van het online Rabobank Hypotheekdossier. Voor beleggende klanten werd de Rabo Beleggen App uitgebreid.

In het betalingsverkeer werd de Rabo SmartPin gelanceerd, een app die het mogelijk maakt om te pinnen aan de voordeur. Ook nieuw is de Rabo Wallet, een digitale portemonnee waarmee Nederlandse Raboklanten met hun smartphone kunnen afrekenen in winkels. 1,8 miljoen klanten hebben inmiddels een pas waarmee zij bedragen tot 25 euro kunnen betalen zonder een pincode in te toetsen.

Rabobank meldde over heel 2015 een flinke winstgroei. De bank zag het jaarresultaat met 20 procent groeien tot ruim 2,2 miljard euro.

Deel dit bericht

3 Reacties

Hans

Wat een opvallend bericht. Er is juist enorm veel kritiek op de nieuwe app van de Rabobank. Zoek op Twitter maar eens op ‘rabobank app’ en je schrikt je rot. Mooi weer spelen door Rabobank, terwijl de werkelijkheid anders is.

Henk

Pfffff, die app is een verschrikking.

Anne

Rabo doet t goed met alle online ontwikkelingen. Veel gedoe over de app op social idd. Nou ja, lekker belangrijk. Ik vind m top!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond