Deel dit artikel
-

ABN: December wordt drukste maand ooit voor webwinkels en pakketbezorgers

De coronacrisis zal in december tot recorddrukte leiden bij webwinkels en pakketbezorgers. Zo is de verwachting dat consumenten vanaf half november tot eind dit jaar 75 procent meer online besteden in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit transactiedata van ABN AMRO.

De periode rond Black Friday, Sinterklaas en Kerst valt nu óók samen met de gedeeltelijke lockdown. Het gevolg is dat dit de drukste periode ooit wordt voor webwinkels en pakketbezorgers, denkt ABN. De online bestedingen kwamen al in oktober in de buurt van de piek rond Sinterklaas in 2019.

De maximale capaciteit is volgens ABN AMRO bij een aantal logistieke bedrijven al half november bereikt. Wel kunnen meer pakketjes worden verwerkt door het aantal bestellingen te voorspellen, door data te delen en deze met behulp van algoritmes te analyseren.

In de VS heeft Thanksgiving inmiddels al voor een record online omzet gezorgd. Adobe voorspelde gisteren op basis van verkoopcijfers van 80 van de honderd grootste retailers een omzet van 6 miljard dollar. Vorig jaar was dat 4,2 miljard.

E-commerceplatform Shopify constateert dat de gemiddelde winkelwagenprijs wereldwijd 84,50 dollar was, en in de VS specifiek 88,30 dollar.

Adobe denkt dat de totale uitgaven wereldwijd dit jaar uitkomen op ruim 198 miljard dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond