ACM maant webwinkels tot beter informeren over levertijden

Consumenten klagen veel bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) over online aankopen die niet of te laat geleverd worden, die niet of laat worden terugbetaald en de slechte bereikbaarheid van webwinkels. De toezichthouder maant webwinkels hun zaken beter te regelen.
De waarschuwing klinkt op een nauwkeurig getimed moment. De meeste webwinkels en handelsplatformen in Nederland maken zich op voor de allergrootste piek van het jaar. Afgelopen vrijdag werd de aanloop ingezet tot Black Friday, wat aanstaande vrijdag is. Daarna vinden de pieken voor Sinterklaas en Kerst plaats.
“Dit jaar zal deze piek naar verwachting nog hoger zijn vanwege coronamaatregelen. De ACM roept webwinkels op om hier rekening mee te houden en de informatie op hun website bij te houden, zoals over voorraad en levertijden”, aldus de toezichthouder. “Wanneer een webwinkel door drukte een bepaald product niet tijdig kan leveren, moet de webwinkel dit er duidelijk bij vermelden. Het belangrijkste is dat webwinkels waar kunnen maken wat zij beloven aan consumenten.”
Foto: John Henderson (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond