Deel dit artikel
-

‘Online bestedingen feestdagen VS dit jaar 38,2 miljard dollar’

De komende vijf dagen spenderen Amerikaanse consumenten naar schatting een record van 38,21 miljard dollar aan onlinebestellingen. Grotendeels dankzij de coronacrisis, waardoor fysieke winkels worden vermeden.

Vandaag is met Thanksgiving het feestseizoen in de VS officieel geopend. Thanksgiving wordt qua online bestellingen al een drukke dag, maar vooral Cyber Monday zal de onlineverkoop van alle andere dagen overschaduwen.

Op Cyber Monday wordt vermoedelijk 12,1 miljard dollar besteed, Black Friday is goed voor 10,2 miljard en Thanksgiving voor 5,8 miljard. Reden voor deze verschillen zijn de koopjes die op bepaalde dagen maar voor 24 uur gelden. In het weekend lopen de verkopen trouwens ook stevig door.

De 38,21 miljard dollar is een schatting van Digital Commerce 360. Mocht dit bedrag worden gehaald dat zou het bijna 35 procent meer zijn dan de 28,3 miljard van vorig jaar. Het betekent ook van elke 3 dollar 1 dollar aan onlinebestellingen wordt besteed.

De verwachting is dat fysieke retail dit jaar fors inlevert. De winkels in de VS zijn weliswaar open, maar om geen massa’s mensen aan te trekken, worden artikelen lang niet overal afgeprijsd en hanteren winkels afwijkende openingstijden. Grote ketens als Walmart, Target en Best Buy hebben besloten vandaag dicht te blijven. Slechts 36 procent van de Amerikanen is van plan om winkels te bezoeken.

De situatie in Nederland is niet veel anders. Nog maar 34 procent van de respondenten van een onderzoek van Motivaction verwacht fysieke winkels te bezoeken, tegenover 47 procent in 2019. Ruim de helft stelt zelfs dat fysieke winkels dit jaar niet aan Black Friday mee zouden moeten doen in verband met corona.

Foto Shutterstock

 

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond