Deel dit artikel
-

ABN past app aan na kritiek Consumentenbond

ABN heeft zijn Grip app aangepast na kritiek van de Consumentenbond. ABN AMRO wil betaalgegevens van klanten gebruiken voor persoonlijke aanbiedingen. Inmiddels is een afmeldmogelijkheid toegevoegd.

De ABN AMRO Grip-app bestaat sinds november 2016. Het is een digitaal huishoudboekje waarmee klanten van de bank hun inkomsten en uitgaven kunnen bijhouden. Inmiddels gebruiken ruim 150.000 consumenten deze app die is gekoppeld aan de Mobiel Bankieren app van ABN AMRO.

ABN AMRO geeft aan de klantgegevens nog niet voor marketing te gebruiken en dat klanten zich hiervoor kunnen afmelden als ABN dat wel gaat doen. De Consumentenbond vindt dit een stap in de goede richting, maar het is niet voldoende.

Het is onwenselijk als nieuwe en bestaande gebruikers van de app zelf in actie moeten komen om hun privacy te beschermen, zegt de bond.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond