Deel dit artikel
-

Accenture in e-commerce met hybris

Accenture en hybris sluiten een mondiale alliantie om voor grote merken multichannel webwinkels te maken.

Het samenwerkingsverband brengt de activiteiten van technologiebedrijf hybris op een gezamenlijke lijn met technisch ‘installateur’ Accenture. Ze gaan elkaars diensten over en weer promoten bij hun respectievelijke klanten.

Hybris’ e-commercesysteem kan niet enkel worden gebruikt voor traditionele webwinkels, maar ook voor mobiele shops en in fysieke winkels. Internationale opererende retailers, merken, producenten en groothandelaren behouden zo het zicht op welk land hoe presteert.

Het eerste bedrijf dat gezamenlijk wordt bediend is Nespresso. Dat neemt hybris, SAP CRM en SAP for Retail af om in de komende 2,5 jaar multichannel verkoopkanalen in te richten. Het merk gaat op 41 markten directe verkoopkanalen openen.

In juni van dit jaar maakte SAP de intentie bekend om hybris over te nemen. Met de transactie zou zo’n twee miljard dollar zijn gemoeid.

Foto: superadrianme (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeroen Bos

Een mooi verbond, maar de meeste bedrijven weten niet waar ze aan beginnen als ze een combinatie van SAP én Hybris willen gaan neerzetten. Ik begrijp best dat verantwoordelijke IT / Ecom managers naar hun directies of aandeelhouders “stempeltjes” van het “rechtsboven quadrant” willen laten zien, maar dat is in veel gevallen niet nodig. Met name SAP is een erg “old school” bedrijf die zich met de overname van Hybris weer op de kaart wil zetten bij grote bedrijven. Een beetje hetzelfde dus als als Oracle en ATG. Een “best of breed” strategy van componenten die feilloos en eenvoudig met elkaar communiceren én schaalbaar zijn is de toekomst van Commerce Systemen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond