Deel dit artikel
-

Achttien procent Nederlanders naar webshop via Facebook

Een op de vijf Nederlanders kocht afgelopen jaar iets bij een webwinkel nadat hij daar op Facebook op werd gewezen. Bij e-mail ligt dat percentage op zeventig procent.

Dat blijkt uit het Nationaal E-mailonderzoek 2014, waarvan de resultaten zojuist werden gepresenteerd.

Het jaarlijkse onderzoek geeft zich op hoe de Nederlandse consument omgaat met commerciële sociale en pushberichten. Oorspronkelijk was dat enkel e-mail maar daar vallen tegenwoordig ook kanalen als Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter en WhatsApp onder.

Los van reclame in zoekmachines en affiliatelinks is e-mail nog steeds de belangrijkste verwijzer voor webwinkels. Zeventig procent van de consumenten kocht wel eens iets vanuit een nieuwsbrief. Facebook is met achttien procent een degelijke nummer twee. Alle andere kanalen scoren niet meer dan vijf procent.

Op de vraag hoe vaak de respondent afgelopen jaar iets aanschafte vanuit een commercieel bericht antwoordt hij:

Het volledige rapport is hier te downloaden.

Flickr: r. nial bradshaw (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond