Deel dit artikel
-

ACM tikt webwinkels op de vingers

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft webwinkels We Love Musthaves en Bluegood aangesproken omdat zij hun klanten niet goed informeerden. Daarbij gaat het om het zogeheten herroepingsrecht, de levertijd en hun contactgegevens. Beide webwinkels hebben de informatie op hun website inmiddels aangepast.

Webwinkel We Love Musthaves verkoopt modeartikelen, zoals badpakken en bikini’s. De ACM ontving meldingen dat de webwinkel zijn retourbeleid en contactmogelijkheden niet op orde had.

Bluegood verkoopt diverse huishoudelijke artikelen. Vorig jaar zomer kon het bedrijf niet voldoen aan de vraag naar ‘aircoolers’ waardoor veel consumenten die dit product hadden besteld niets geleverd kregen binnen de vermelde levertermijn. De ACM heeft het bedrijf hierop aangesproken. De consumenten aan wie niet geleverd was hebben hun geld teruggekregen en het bedrijf heeft de bestelfunctie van zijn website gehaald.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond