Deel dit artikel
-

ACM waarschuwt voor online interieurwinkel

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de webwinkel Bellio uit Emmen die design meubilair verkoopt. ACM heeft via haar loket ConsuWijzer tientallen meldingen ontvangen van consumenten die een bestelling hadden geplaatst en het aankoopbedrag hadden voldaan, maar vervolgens niets geleverd kregen.

Als het bedrijf het product niet binnen de afgesproken termijn kan leveren, moet hij de consument daarvan op de hoogte stellen. De consument mag de aankoop dan ontbinden. Het bedrijf moet de consument dan binnen dertig dagen het vooraf betaalde geld terugbetalen. Ook dit gebeurt bij Bellio vaak niet. Het gaat volgens de toezichthouder om bedragen tot honderden euro’s.

Klachten over de leverancier staan onder meer bij Klachtenkompas.nl.

 

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Stichting WebwinkelKeur

Helaas gebeuren dergelijke zaken steeds vaker. De politie heeft te weinig capaciteit hiervoor en juridisch zijn er ook vaak weinig handvaten. Het is erg moeilijk om aan te tonen of iets willens en wetens gebeurt of dat er problemen spelen bij een bedrijf. Het zou goed zijn wanneer er mogelijkheden komen in samenwerking met hosters, consumenten organisaties en andere partijen om een dergelijke aanbieder vroegtijdig offline te krijgen. Zo voorkom je in ieder geval meer gedupeerden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond