Deel dit artikel
-

Adcore Nederland overgenomen door MarketXS

De Nederlandse vestiging van Adcore is overgenomen door MarketXS , leverancier van financiële informatietechnologie. Adcore Nederland zal zelfstandig verder gaan onder de naam Facing Facts , de oude naam van het bureau voordat het werd verkocht aan de Zweedse internetconsultants van Adcore.

Eerder kondigde het hoofdkantoor van Adcore al aan dat de internationale expansiestrategie was mislukt . Het bedrijf verkocht alle buitenlandse vestigingen, met uitzondering van die in Japan, aan Martin Hauge, de eigenaar van de Deense Adcore-vestiging. Ten tijde van de bekendmaking hiervan, op 12 juni van dit jaar, was nog onduidelijk wat er met de Nederlandse vestiging van Adcore zou gaan gebeuren.

De oude naam Facing Facts keert weer terug binnen de Nederlandse internetwereld. In juni 2000 werd dit Amsterdamse webbureau nog overgenomen door het Zweedse Adcore en werd vervolgens de Nederlandse vestiging van Adcore. Facing Facts krijgt een zelfstandige positie binnen MarketXS en wordt geleid door het management van Market XS en het huidige management van Adcore Nederland, dat onder leiding staat van Stefanie Lion. Facing Facts blijft de focus houden "op de ontwikkeling van klant-specifieke oplossingen met internettechnologie", laten de beide partijen in een verklaring weten. Advies, ontwerp, software development, beheer (hosting), en online marketing zijn de aandachtsgebieden.

MarketXS ziet zichzelf als een alternatief voor traditionele aanbieders van financiële informatie. Het twee jaar geleden opgerichte bedrijf levert een asp-platform onder de naam Finance Engine. Hiermee komen ondermeer streaming (real-time) koersen, portfolios, nieuws en research beschikbaar. Klanten van het bedrijf zijn onder andere ABN AMRO, Planet Internet, Fundix, Business Nieuws en Vizzavi. MarketXS heeft vestigingen in Europa en Zuid-Oost Azië en telt ongeveer zestig werknemers.

Binnen de nieuwe opzet van MarketXS en Facing Facts zal laatstgenoemde 'maatwerkapplicaties' voor het platform van MarketXS gaan ontwikkelen. "Klanten vragen ons daarbij steeds meer om ook specifieke front-end toepassingen te ontwikkelen. Als produktorganisatie was onze capaciteit hiervoor niet meer toereikend. Dit werk zal in de toekomst door Facing Facts gedaan worden", zegt Floris Alkemade, CEO van MarketXS.

Financiële details van de overname zijn niet bekend gemaakt.

Deel dit bericht

23 Reacties

Ex-medewerker Adcore / Facing Facts

Leuk om dit te lezen: >Financiële details van de overname>zijn niet bekend gemaakt. Duidelijk is wel dat er op slinkse wijze op 'economische gronden' 30 man perfect functionerend personeel op straat wordt gezet om zo weer break-even te draaien. Nog maar te zwijgen op de manier waarop alle medewerkers van Adcore in Nijmegen gedumpt zijn terwijl het oude bedrijf daar ook de doorstart maakt onder de name E*Cube, maar geen mensen op de pay-roll kan hebben staan om dat ze dit simpelweg niet kan betalen. Ex-medewerker Adcore / Facing Facts

Medewerker Adcore / Facing Facts

Leuk om dit te lezen: perfect functionerend personeelAls ze perfect zouden functioneren zouden ze niet op straat gezet zijn, zou Facing Facts niet teruggekocht hoeven te worden, etc. Pas als Facing Facts en MarketXS deze deal niet zouden hebben gemaakt zouden er 30 man perfect functionerend personeel op straat gezet worden. Vergeet dat niet en succes met het zoeken van een nieuwe baan. PS: die vind je niet op de Emerce website…Medewerker Adcore / Facing Facts

Insider

… ik meen me een banner te herinneren waarin Adcore Nederland (Facing Facts dus) in het begin van dit jaar het niet kon nalaten om de concurrentie de teruggang in de markt goed in te wrijven. Zou leuk zijn als iemand die banner nog ergens heeft staan. Sommige bedrijven gun je geen faillisement (CTS), anderen des te meer! Goodluck FF-ers, move while you can! - een linkje naar de banner zou niet misstaan.. wie? –

Nog een Ex-medewerker Adcore / Facing Facts

Leuk om dit te lezen: Twee heel verschillende meningen over de term 'perfect functionerend personeel'. Laat ik (en ik hoop iedereen hier) netjes houdenen zeggen dat ik het zeer hoogstwaarschijnlijk eens ben met de invulling van het begrip "perfect functionerend personeel" door de waarde mede Ex-medewerker Adcore / Facing Facts.

een ex-adcore en facingfacts medewerker

Beste tweede reactie. Natuurlijk wip je geen personeel omdat het geweldig functioneert, maar denk je niet dat het zaak is om eens echt de hand in eigen boezem te steken en te kijken waar het echt mis ging? Wordt het niet tijd om het (mis)management-team eens ter verantwoording te roepen. Het zou zo jammer zijn (en dat meen ik) als dit bedrijf vol jonge mensen totaal ten onder zou gaan aan de grootsheidswaan van een directrice. Het is zonde als een bedrijf dat voldoende knowhow en gemotiveerde mensen in huis heeft om er echt wat leuks van te maken, zomaar ten onder gaat. Dus laat het niet afhangen van de grillen van 1 persoon en maak er met elkaar een bloeiend bedrijf van! Succes gewenst in de toekomst.

linke loetje

Als de dames en heren van de directie van adcore zweden het niet zo hoog in hun bol hadden gehad, en eens met concrete plannen waren gekomen, dan waren de problemen waarschijnlijk veel kleiner geweest, natuurlijk is er het minder worden aan internet bedrijfen maar daar had de samen werking met Facing Facts vs. adcore juist voor moeten zijn.En de 2e reactie raak nog kant nog wal want ik en de mensen die er niet meer werken weten dat er mensen zijn ontslagen die JUIST heel goed werk leverde en heel lang al bij FF werkte en juist de mensen waren waar FF/adcore op kon bouwen. En de laatste zin duid helemaal op neerkijken op je oud-collega`s met "sucses met het zoeken naar een andere baan" dat hoort niet zo.

Ex medewerkers Adcore / Facing Facts

Simpele reactie, een groot deel van het perfect functionerende personeel (niet iedereen) is op straat komen te staan. De zittenblijvers zijn zeker niet allemaal perfect functionerend en kunnen enige vorm van hielenlikkerijk nagegeven worden, succes jongens! en blijf netwerken met het management. Dit is mijn laatste reactie, maar moest ik nog even kwijt.

Nog een Ex-medewerker Adcore / Facing Facts

[quote] Het is zonde als een bedrijf dat voldoende knowhow en gemotiveerde mensen in huis heeft om er echt wat leuks van te maken, zomaar ten onder gaat. [/quote] Reactie nr.5Hoeveel gemotiveerde mensen met knowhow schat jij nog dat er zitten dan,en dan nog voor hoelang nog? Ik bedoel de meeste zijn ontslagen of zijn verstandig genoeg geweest om zelf op te stappen. In ieder geval leef ik wel mee met een aantal ex-collega's die er nog zitten.

Ik begrijp het wel

Als je dit soort reacties leest begrijp ik waarom er zo'n enorme shake-out plaats vindt bij internet bedrijven. Dit is een goed iets (kaf van het koren). Zo heb je mensen die afwachten in slechte tijden en als het mislukt roepen 'zie je wel' en 'waar is mijn afkoopregeling?'. Daarnaast zijn er mensen die hun ballen uit hun broek werken om het bedrijf (en de branche) te redden.Van beide groepen zijn er mensen ontslagen. Mijn symphatie en gelukwensen gaat uit naar de laatste groep. Voor de eerste groep…. probeer het eens bij een stichting of de overheid! Daar kun je verdwijnen in de massa.

T. Esarac

Goede mensen alleen zijn niet voldoende om een bedrijf als dit succesvol te laten zijn. Je kunt nog zulke goede mensen hebben, maar zolang die de verkeerde dingen goed doen heeft het allemaal geen zin. Adcore/Facing Facts is helaas weer een voorbeeld van een bedrijf dat z'n toegevoegde waarde op de markt niet heeft kunnen bewijzen. Hoe vervelend het ook is voor de werknemers die daar niets aan kunnen/konden doen, voor de branche (in acht nemende het huidige ICT investeringsklimaat) is het gezond dat er, voorlopig, maar een beperkt aantal spelers overblijft die wel begrijpen wat de toegevoegde waarde richtig opdrachtgevers moet zijn. En daarmee ook goede mensen de juiste dingen kunnen laten doen.

linke loetje II

Aan alle reacties te zien volgen de oud facingfacts en adcore medewerkers toch het bedrijf waar ze gewerkt hebben, of het nou om het werk ging of om de gezelligheid onder mekaar, 1 ding is duidelijk de malaise in het internet wereld is overal goed te voelen en helaas ook bij "ons" bedrijf. Het is jammer dat het voor facingfacts allemaal ook zo gegaan is, al was de aliantie met adcore het middel om te kunnen overleven (volgens de directie) maar ja we weten nu beter, ik hoop voor mijn oud collega`s dat dit weer een keer punt is en dat ze weer produktief en met lol weer kunnen werken.

En nog een Ex-medewerker Adcore / Facing Facts

Beste Ik begrijp het wel,"Als je dit soort reacties leest begrijp ik waarom er zo'n enorme shake-out plaats vindt bij internet bedrijven." ik begrijp het niet, waarom vind er zo'n enorme shake-out plaats? Is de verklaring daarvoor op te maken uit de reacties van bovenstaande mensen? Ik zou het fijn vinden als ik dat eens uitgelegd zou krijgen. Ik lees namelijk alleen maar heel veel frustraties en reactie nr5. "Het is zonde als een bedrijf dat voldoende knowhow en gemotiveerde mensen in huis heeft om er echt wat leuks van te maken, zomaar ten onder gaat. Dus laat het niet afhangen van de grillen van 1 persoon en maak er met elkaar een bloeiend bedrijf van!"Is dat niet iets wat eerder had moeten gebeuren en waren we daar niet met z'n allen bij? Nu trekt iedereen z'n mond opeens open en weten we allemaal zo goed hoe het moet, waarom werd er destijds dan geen actie ondernomen? Ik vind het jammer om te zien dat we nu op ordinaire wijze modder gaan gooien naar het (mis)management-team terwijl een ieder er debet aan is geweest dat dit bedrijf ten onder is gegaan. Te veel individuen die er niet in slaagden één stem tegen het management te maken. Sommigen die hun mond durfden open te doen maar niemand die zich durfde te verenigen. Van binnenuit verziekt door roddels en onzekerheden. Dus zou ik willen zeggen, schuif niet alles op het management team maar vraag ook eens af wat je er zelf aan had kunnen doen. En daarmee misschien een mooie vraagstelling om de discussie wat breder te trekken dan alleen het modder gooien van ex adcore / facingfacts personeel.'wat kun je al werknemer doen tegen een niet functionerend management team?' Ik vind het nog steeds erg jammer dat het zo is gelopen en hoop voor de mensen die er nog zitten dat er betere tijden (met MarketXS) aan gaan komen. Mensen, heel veel sterkte en succes gewenst! P.S.Waarom reageert iedereen anoniem?

Nienke

Hi Mike! Wat leuk weer eens wat van je te horen. Ik wil toch nog even reageren op je berichtje en op verzoek plaats ik dat niet anoniem.Wat ik inderdaad probeerde aan te kaarten is dat er verschillende mensen indertijd geprobeerd hebben op te staan om als werknemers ook iets in het bedrijf te kunnen inbrengen. Ik heb zelf meerdere keren geprobeerd het onderwerp ondernemings of medezeggenschapsraad bespreekbaar te maken, maar mij werd simpel de mond gesnoerd. En dit gebeurde met meer mensen die het niet eens waren met de gang van zaken. Zo is vereniging van personeel onmogelijk. Helaas! Ik vond het toen (en eigenlijk nog steeds) opvallend hoe weinig vertrouwen het management in het personeel had. En iedereen die een andere mening was toegedaan kreeg simpelweg geen kans.Samengevat: er zijn mensen geweest die geprobeerd hebben om samen op te staan en er iets van te maken.. toen dus al! Maar in mijn visie is dat door de paranoia van het management (en in mijn ogen dus mismanagent) en dus op die manier om zeep geholpen. Echter, ik hoop oprecht dat het tij nu keert, want ik heb echt een leuke periode gehad en ik zou het zonde vinden als dit bedrijf ten onder gaat. Fouten maak je om van te leren, toch?

marcel

Jongens… ik wil 1 ding even duidelijk hebben. Facing Facts is niet ten onder gegaan. Adcore gaat ten onder (tenminste, het gaat die kant op). Facing Facts is alive en kicking! De mensen die er nog zitten hebben allemaal de intentie er voor te gaan en ik ben overtuigd dat (samen met MarketXS) jullie nog veel van ons zullen horen. Nu dit is recht gezet wil ik een oproep doen aan alle ex-werknemers die hier gepost hebben (mike, nienke, soepkip en alle anoniempjes). Iedere vrijdagmiddag zijn jullie welkom. Bier staat koud, nootjes zijn voorradig. Lijkt me leuk jullie weer te zien en te spreken.Hopenlijk tot gauw!

goran

Ik wil toch graag even reageren op die laatste reactie van Marcel. Ik denk dat een hoop ex-werknemers in het geheel niet zitten te wachten op een invitatie om gezellig bij FF een biertje te komen drinken. Als ze daar al behoefte aan hebben dan doen ze dat wel met elkaar in een ander verband. Ik denk dat hier wordt vergeten dat er een hoop frustratie bij veel mensen zit. Natuurlijk zijn er veel mensen ontslagen die Adcore vanwege bezuinigingsredenen niet meer kon gebruiken, maar of dat ook altijd op de juiste manier is gegaan… Als mensen zich op de een of andere manier benadeeld voelen dan lijkt het mij ook niet meer dan juist dat ook het management kijkt naar de manier waarop ze gehandeld hebben. En dat is naar mijn weten niet altijd op de meest gepaste manier gebeurt. Openheid van zaken lijkt mij in deze een erg belangrijke factor. Verder wil ik nog even wijzen op het feit dat een manager (intimi weten precies over wie ik het heb) letterlijk door iedereen is weggestemd om het zo maar te noemen, dit is hem ook te kennen gegeven. Maar hij kan toch rustig op zijn plaats blijft zitten, wat is de stem van het personeel dan waard? Niet zoveel lijkt mij. Dus de opmerking dat het personeel het gedeeltelijk ook aan zichzelf te wijten heeft voor de gang van zaken lijkt mij niet zo op zijn plaats in dit geval.Maar goed, veel succces nog met Facing Facts…

En collega bedrijf

Geachte dames en heren,Een interessante discussie die zich hier voltrekt en gelukkig worden de reacties steeds inhoudelijker en neemt het "modder smijten" af. Ik ben niet op de hoogte van hoe de situatie bij Adcore/Facing Facts is of was, en kan en zal daarover dus ook niets zeggen.Wel een algemene opmerking en namelijk deze: Slecht personeel bestaat niet! Wel verkeerd personeel op de verkeerde plaats en, wellicht, de verkeerde tijd. En dat is een management kwestie die het personeel niet te verwijten valt.Verder wens ik iedereen, ex- en huidige werknemers heel veel succes toe.

Jantie Vis

Een aantal ex-collega's maakten mij erop attent dat, als ex-werknemer van Adcore, je hier een reaktie kan posten over Adcore/Facing Facts. Ik vind het jammer dat er veel negatieve energie naar boven komt als het over dit bedrijf gaat. (behalve van Marcel Schuitevoerder natuurlijk: bij MCDonalds zou hij employee of the century zijn geworden.) Dit laatste moet men niet negatief opvatten maar sarcastisch. Uit de reaktie's komt duidelijk naar voren dat de ex-werknemers blij moeten zijn dat ze niet meer voor dit bedrijf werken. Waarom dan zo negatief? Spreek degene die voor al dat zogenaamde wanbeleid verantwoordelijk is aan als het zo dwars zit. Waarom anoniem posten? Pak de telefoon en vertel het iemand face to face. Dat lucht op! In positieve zin kan ik alleen maar voor mezelf spreken en enigzins met ingehouden lach vaststellen wat ik het afgelopen jaar heb meegemaakt. Ik, en ik weet zeker veel collega's met mij, heb heel goed geleerd hoe het absoluut niet moet. Ten tweede heb ik met een aantal hele toffe collega's samengewerkt wat ik niet snel zal vergeten. Tevens heb ik als derde punt bij Adcore nog een zachte schop onder mijn kont gekregen ter waarde van Fl.24.000 om mijn contract te laten ontbinden. Hiervan heb ik heerlijk op Adcore's EN Facing Facts zijn kosten drie maanden in Mallorca vertoefd waarvoor mijn oprechte dank. Tenslotte nog dit. Jammer dat Medewerker Adcore / Facing Facts (jahoorzezijnerweer@deklagers.nl) zijn of Haar naam niet wil laten zien maar ja, dat is tekenend voor wat ik bij Adcore/FacingFacts heb meegemaakt…

Huub

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat dit bedrijf zo enorm ten gronde gaat en is gegaan. Ik heb er met enthousiaste en kundige collega's gewerkt (veel van de personen roeren zich hierboven al). Helaas hebben diverse managers de kwaliteiten van deze mensen simpelweg niet goed weten te benutten. Wellicht ontbrak het aan ervaring en dus ook overzicht. En zonder overzicht wordt een bedrijf al snel een vlinder: wel mooi om naar te kijken, maar een beetje kwetsbaar. Maar wie wilde er een paar jaar geleden nou niet manager in een internetbedrijf worden? Je begon klein en het bedrijf groeite onder je kont uit. Voor je het wist was je op je 28e al divisiemanager. Iets waar de gemiddelde management trainee van een willekeurige multinational alleen van kan dromen. Dat is menselijk opportunisme. Dat deze personen hier niet altijd geschikt voor waren/zijn en zij dit weigeren zelf in te zien is behalve arrogantie, ook grotendeels te danken aan diegenen die hun in dienst nam en hield cq. houdt. Het zou een goede zaak zijn als de personen die zoveel schade berokkenen eens de hand in eigen boezem zouden steken. Wellicht dat de nieuwe aandeelhouders daar bij kunen helpen. Maar ik vrees dat ook met hen een vreselijk sneude spelletje is of wordt gespeelt. Het is niet gek dat een directie blijft zitten waar ze zit. Is dat niet vaker zo als je zelf de grootste aandeelhouder bent? Met monopoly begin je tenslotte ook gewoon een nieuw spelletje wanneer het verkeerd is gegaan. Je schuift wat poppetjes aan de kant, ruïneert wat partners en verzaakt je verplichtingen. Jammer maar waar. Pijnlijk is dat veel jonge mensen die werkten aan hun droom en graag hun creatieve inspanningen wilden bundelen om "vet mooi spul te maken", wreed uit hun droom zijn wakker geschud. Dit was sowieso wel gebeurd gezien de ontwikkelingen op de markt. Maar ik denk dat er nog steeds ruimte is op deze markt en met een onderbouwde strategie is er nog genoeg "vets" te maken. Maar zolang de top alle kanten op fladdert omdat ze haar eigen vege lijf probeert te redden, zijn de medewerkers en klanten daar de dupe van. Wellicht kunnen deze mensen beter zélf hun BVtjes opzetten, en hier wél de kennis van haar personeel en klanten bij de strategie-bepaling betrekken. Wellicht kunt u advies inwinnen bij bovengenomede directie. Het is toch best lastig om in je eentje een groot schip te bevaren, zeker als je nog maar een paar jaar je diploma op zak hebt. Het gaat u allen goed en ik zal met pijn in mijn lever en plezier in mijn hart terug denken aan het mooie jaar wat ik heb mee mogen maken. Wellicht stuur ik u nog eens een mail vanuit Rio, met dank aan FF-directie. We mailen.

Willem

Goh! Volgens mij hebben ze geen enkel respect voor de medewerkers daar bij Facing Facts!

Kees de Bie

Wat was die banner van Adcore ook alweer? "Recipeweb brandt aan, Newconomy failliet, maar Adcore neemt aan!" Laat me niet lachen. Ik zou het leuk vinden als er nu wat banners zouden komen van andere agencies, die bijvoorbeeld "Verliesgevend Adcore, waarvan expansiestrategie is mislukt, en waar de helft van de medewerkers de straat op moet, wordt voor een stuiver opgekocht door MarketXS". Dat zou niet minder dan terecht zijn. Opvallend overigens dat MarketXS dit bedrijf overneemt, omdat MarketXS zelf pas 6 klanten heeft. Gaat dat wel goed?

Tanja

AMAZING!!! Ik vind het werkelijk amazing, ik kom IEDERE keer dezelfde reacties tegen bij dit soort artikelen. Waarom plaatsen we nog dit soort artikelen, zodat we met z'n allen lekker de dirt kunnen lezen? Volgende week weer een volgende oke? Ik kan nu al niet wachten!! Maar vergeet allemaal niet: we zijn nog altijd allemaal pioniers. Internet is nog lang niet volgroeid en met zijn allen werken we aan de ideale vorm. Dan gaat niet zonder slag of stoot, maar we leren er wel van. Na ook 3 jaar voor een zak te hebben gewerkt, heb ik veel over mezelf geleerd, don't take no shit like that again. Ja, we kunnen wel zeiken over mismanagement en dan we niet genoeg gewicht toegewezen kregen om onze ideeen te verwerkelijken. Laten we maar over een jaar of 5 weer eens praten? Het verhaal over kap en koren is hard, maar waar. ELKE boer met photoshop noemt zich ontwerper en elke boerin met een htmlpakketje is ook daarin weer expert te noemen zeker? Terug naar liefde voor het vak en terug naar het echte vakmensen en vergeet de geldscheppers. Ik spreek jullie later!

Mike

Beste Tanja: Amazing! Wat een zelfkennis en wat een geluk dat jij als pixeldoktor je dan tenminste wel een professional kan noemen."Ja, we kunnen wel zeiken over mismanagement en dan we niet genoeg gewicht toegewezen kregen om onze ideeen te verwerkelijken. Laten we maar over een jaar of 5 weer eens praten?" En dan? wat is dan het onderwerp? Ik snap echt geen ruk van je standpunt, wat probeer je hier nou te zeggen? Dat Adcore/FF geen mensen in dienst heeft/had die liefde voor het vak hebben? Ik hoor nu voor het eerst van je, maar misschien dat jij wel ex-collega's van mij kent? Dan hoor ik ook graag op wie je doelt. Zoals Huub al zei: "Maar ik denk dat er nog steeds ruimte is op deze markt en met een onderbouwde strategie is er nog genoeg "vets" te maken." Of zoals wij het zeiden: "Gewoon vette shit maken!" En dat doen we nog steeds, al dan niet bij adcore, en dat heeft geen ruk met geld te maken. Dus genoeg "ik ben da bomb gelul" en terug naar de essentie van dit verhaal:'wat kun je als werknemer doen tegen een niet functionerend management team?'

Tanja

Mike, ten eerste hoef je je niet zo aangevallen te voelen! Heb je werkelijk gelezen wat ik bedoelde, of las je puur wat je dacht dat ik bedoelde? Je legt woorden in mijn mond, die ik niet heb gebruikt, jij kent mij zeker niet! Je komt wel in mijn (privé-)domein door mij daar persoonlijk op aan te vallen, is dat jouw boodschap? Ik heb in dezelfde schoenen gestaan als de mensen van Adcore/FF, Netpresence, CTS en noem maar op, daarom voel ik me gerechtigd om te mogen reageren, zoals ik dat deed, verbaast dus.Mag ik me niet verbazen over de steeds wederkerende berichten? Allemaal met dezelfde boodschap en dezelfde frustraties. Dat geeft mij hoop dat mensen als ik, en wellicht zoals jij, anders reageer je niet zo bevlogen, er echt gaan komen in deze Internetwereld, because we give a damn. Je hoeft mijn sympathie niet te verwarren met ijdelheid! Ik heb moeite met jouw aantijgeningen: ik bedoel niemand persoonlijk! Ik heb het ook niet letterlijk over Adcore/ff. En de ex-collega op wie jij doelt al helemaal niet. Zij (als we het over dezelfde hebben) is om dezelfde redenen weggegaan bij onze voormalige werkgever (diepe frustraties om handen die waren vastgebonden). Iemand waar ik respect voor heb. Maar ik zou het niet weten hoe je als werknemer de huidige tendens kunt veranderen! Voor mezelf sprekende; ik heb dankzij een asshole! van deze-zelfde werkgever 9 maanden overspannen thuis gezeten. WAAROM!?Omdat ik me de klere heb gewerkt om er nog iets van te maken (overgens niet in mijn eentje).Maar als oprechte werknemers, die zich dus de klere werken, hun best doen om de kar te trekken, worden tegengewerkt door zo'n 'baasje' die de hakken in het zand zet, puur omdat ze het 'beter' denken te weten? Dan weet ik het ook niet meer! Ik snak naar een werkgever die werknemers serieus neemt, opleidt, de kans geeft en respecteerd. Maar als diezelfde werkgever vervolgens de boot in gaat met zijn mismanagement, kan ik het niet helpen dan te denken dat ie het persoonlijk misschien wel verdient had. Alleen dat zijn egoïsme misschien had kunnen voorkomen dat velen nu zonder werk zitten, of met moeite zich met een k*t baantje onderhouden. Ik baal van die werkgevers die wonderen van je verwachten, maar het niet toe staan dat je het werkelijk voor elkaar krijgt. En om mijn boodschap te herhalen, ik wil over 5 jaar graag kijken waar we aan zijn gekomen. Was het een survival of the fittest geweest? Of wat had het nou te betekenen de shake-out? Waar we het over zouden kunnen hebben? Of we dan het antwoord op jouw en mijn vraag weten, wat doen we er aan! sorry, voor de lange reaktie, die misschien niet op zijn plaats is, ik twijfelde nog of ik deze niet liever naar je emailadres stuurde, maar ik ben nou eenmaal een emotioneel persoon, die het liever in de groep gooit… ben je nog niet tevreden, mail me dan liever wel, want ik vind het zeer ongepast! you know where I'm @!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond