Deel dit artikel
-

Adidas reorganiseert digitale afdeling

Adidas gaat zijn digitale organisatie drastisch reorganiseren na tegenvallende verkopen van fitnesshorloges en slim schoeisel. 74 banen komen te vervallen.

In een toelichting aan TechCrunch laat het bedrijf weten dat men zich nog louter wil concentreren op het Runtastic platform (in 2015 gekocht voor 240 miljoen dollar) en de Adidas app.

Vorig jaar was het bedrijf eigenlijk al gestopt met de ontwikkeling van eigen hardware, op een fitnesstracker na. Wel was Adidas nog partner voor Fitbits nieuwe Ionic smartwatch, die niet erg enthousiast is ontvangen.

De markt voor slimme horloges is tot nu toe erg tegengevallen, al heeft Apple zich in korte tijd kunnen opwerken tot marktleider.

Foto: Miki Yosihito (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Jeroen - Smit Online Marketing

Goede foto erbij, van Nike…..

Heb ook nooit echt de toegevoegde waarde van deze slimme horloges of armbandjes gezien. Leuk om een tijdje te weten hoeveel je loopt en wat je tijdens sporten doet, maar dat is tijdelijk.

Jan

De redactie van Emerce is niet scherp op deze dinsdag ochtend 😉

Erwin Boogert

Uh, dat was idd niet echt het beste beeld 😐 …

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond