Deel dit artikel
-

AdLantic met take-overs op Appnexus

Reclametechnologiebedrijf AdLantic heeft zijn netwerk voor homepage take-overs aangesloten op het netwerk van Appnexus. Adverteerders wereldwijd kunnen via automated trading gaan bieden op reclameruimte van homepages van tweehonderd aangesloten sites.

De koppeling is een kleine technische triomf voor AdLantic uit Utrecht. Het is naar eigen zeggen de eerste die homepages via Appnexus aanbiedt op basis van real time bidding. De hoogste bieder mag de websites met zijn uitingen inkleuren.

Directeur Philippe van Ooteghem legt uit wat dit in de praktijk mogelijk maakt. “Adverteerders zoeken allemaal manieren om hun uitingen met zo groot mogelijk impact uit te serveren. Voor branding of retargeting.” Bij dat laatste schetst hij: “Als je eerder in een online winkel naar schoenen zocht, kan deze shop je met een paginavullende reclame elders in ons sitenetwerk benaderen.”

Aan de creatieve kant wordt gebruikt gemaakt van responsive uitingen. “Er hoeft slechts één design te worden aangeleverd dat automatisch wordt aangepast aan iedere website. Dit bespaart de adverteerder kosten.”

Foto: mysza (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond