Deel dit artikel
-

Adobe breidt Marketing Cloud uit

Adobe heeft zijn Marketing Cloud, een platform voor marketingoplossingen, opnieuw flink uitgebreid. Onder meer met gepersonaliseerde tv-aanbevelingen en een zoeksysteem voor afbeeldingen, foto’s, video’s en andere visuele digitale content.

Aanbieders van streaming-content kunnen met Marketing Cloud kijkers voortaan gepersonaliseerde aanbevelingen sturen. Daarbij wordt bijvoorbeeld rekening gehouden met de kijkhistorie en de aankopen die ze hebben gedaan.

Zo kan iemand die de wedstrijd tussen Barcelona en Real Madrid op een Apple TV heeft gezien via zijn smartphone worden gewezen op voetbalhoogtepunten die later worden uitgezonden. In de VS wordt hiertoe samengewerkt met meetbureau ComScore.

Nieuw is ook Segment IQ in Adobe Analytics. Dit onderdeel kan de overlap en verschillen tussen allerlei doelgroepsegmenten vaststellen op basis van uiteenlopende eigenschappen. Real time inzichten worden verschaft met behulp van Virtual Analyst. De lancering van Virtual Analyst staat gepland voor dit najaar.

Veel van de nieuwe eigenschappen worden vooralsnog alleen in Noord Amerika uitgerold, maar de verwachting is dat Europa niet lang achterblijft. Meer aankondigingen worden verwacht op de  jaarlijkse EMEA conferentie van Adobe in Londen.

Adobe presenteerde de uitbreidingen op zijn jaarlijkse Summit in Las Vegas. Daar werden ook diverse innovaties aangekondigd op het gebied van mobiele marketing, zoals een diepere integratie van Adobe Experience Manager Mobile met Cordova. Adobe Experience Manager Mobile vereenvoudigt de ontwikkeling van visueel aantrekkelijke zakelijke apps.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond