Deel dit artikel
-

Adobe: een derde omzet uit marketingdiensten

Softwarebedrijf Adobe realiseerde in het vierde kwartaal een omzet van 330 miljoen dollar met zijn online marketingdiensten.

De nieuwe kwartaalcijfers laten zien dat dit bedrijfsonderdeel, de zogeheten Marketing Cloud, zich sneller dan verwacht ontwikkeld. Adobe wilde over heel 2014 met dertig procent groeien met zijn marketingdiensten maar realiseerde dat doel al in het derde kwartaal.

Marketing Cloud is goed voor 330 miljoen van de 1,1 miljard dollar omzet, oftewel eenderde van het totaal. Het aantal abonnees op Creative Cloud groeide met 644.000 tot 3,5 miljoen.

Een belangrijke financiële maatstaf voor Adobe is dat dit kwartaal 66 procent van de verkopen van bestaande, dus terugkerende, klanten is. Dat was een jaar geleden nog 44 procent.

Marketing Cloud bevat diensten als analytics (web, mobiel en video), contentmanagement, een datamanagementplatform (dmp), locatiediensten om iBeacons te adresseren en management van online reclamecampagnes.

Adobe heeft afgelopen jaren fors geïnvesteerd om naast zijn Digital Media-tak ook een degelijke marketingtak neer te zetten. De huidige cijfers laten zien dat de onderneming daar de vruchten van begint te plukken. De leiding omschrijft de groei als organisch: meer partners als wederverkoper en meer eigen klanten in meer landen die meer medewerkers van binnen het bedrijf aansluiten op de Cloud-diensten.

Foto: Johan Lange (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond