Deel dit artikel
-

Ook Adobe merkt gevolgen coronacrisis

Adobe meldde donderdag wisselende resultaten over het afgelopen (tweede) kwartaal als gevolg van de coronacrisis. In maart gaf het bedrijf al een omzetwaarschuwing uit omdat klanten investeringen uitstellen en budgetten inkrimpen.

Niettemin viel de omzet met 3,13 miljard dollar toch weer 14 procent hoger uit en de nettowinst eindigde boven een miljard (pdf). In veel gevallen beantwoordde Adobe niet aan de verwachtingen van analisten. Het bedrijf heeft de verwachtingen die eind 2019 werden uitgesproken ingetrokken.

Het grootste onderdeel Digital Media (Photoshop en andere creatieve producten plus Document Cloud) draaide 2,23 miljard omzet (18 procent groei) en Digital Experience (marketingsoftware) groeide 8 procent naar 826 miljoen. Daarvan deed Digital Experience 707 miljoen omzet, nauwelijks beter dan een jaar geleden. De omzet uit abonnementen liep zelfs terug.

Adobe heeft donderdag de nieuwe Photoshop Camera-app voor de iPhone en Android uitgebracht. Die werkt met kunstmatige intelligentie.

Photoshop Camera is één van de vele iPhone-apps die onder de vlag van Adobe Photoshop verschijnen. Onder meer Photoshop Express en Photoshop Fix zijn al enige beschikbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond