Deel dit artikel
-

Adverteren op web haalt adverteren op tv in

Adverteren op het web haalt adverteren op televisie in. Dat voorspelt Forrester. In de VS zal dit al binnen twee jaar gebeuren, denkt het bureau. Online marketing groeit in 2019 naar 103 miljard dollar, terwijl televisie blijft steken op 86 miljard.

Op dit moment is televisie nog het belangrijkste advertentiemedium, maar televisie staat onder druk omdat on demand kijken toeneemt. Daarnaast eist internet steeds meer aandacht van de consument op. Amerikanen spenderen meer dan de helft van de ‘mediatijd’ online. Dat is een groei van 45 procent ten opzicht van 2009. Het aandeel televisie gaat langzaam achteruit, van 34 naar 32 procent.

De reclame-uitgaven gaan daarom steeds meer naar e-mailmarketing, sociale media, display advertenties en search.

Deel dit bericht

1 Reactie

Marloes Boogaard

Wij zien inderdaad ook een sterke stijging in budgetten in online marketing. Voor ons alleen maar goed!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond