Ahold: bol.com is strategische prioriteit

De uitbouw van bol.com en Albert.nl is van hoogste strategische prioriteit voor Ahold, zegt het bedrijf bij de toelichting op de kwartaalcijfers vanochtend.

Aholds kernstrategie is de online fundamenten uitbouwen en, algemener, focus op de activiteiten waar het zelf de controle over heeft. Dat zijn de punten waar Ahold extra waarde kan creëren, aldus de leiding vanochtend.

Financiële details over de online resultaten geeft het concern niet. Wel is duidelijk dat de fractie groei die nog wordt geboekt volledig op het conto van de online afdelingen komt. Ahold rapporteert namelijk een groei van 0,6 procent en ‘sterke omzetgroei bij de online activiteiten’. De offline activiteiten vertonen dus een daling, een beeld dat ook elders in de presentatie wel wordt bevestigd.

Ahold boekte een omzet van 7,4 miljard euro en een nettowinst van 165 miljoen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug