Deel dit artikel
-

Albert Heijn biedt online inzicht in voedingswaarden van boodschappen

Albert Heijn lanceert vandaag via ah.nl de nieuwe online dienst Mijn Voedingswaarden. Daarmee wil het bedrijf klanten bewustere keuzes laten maken bij hun dagelijkse aankopen.

Ook biedt de dienst alternatieve producten op basis van de door de klant gekozen voedingswaarde.

De online dienst is ontwikkeld door Albert Heijn zelf en heeft daarbij onder andere gebruik gemaakt van de medische expertise van het UMC Utrecht.

De supermarkt laat zien hoeveel suiker, voedingsvezels, zout, eiwitten, verzadigd vet, calorieën en koolhydraten klanten recent gekocht hebben. Maar ook welke aankopen het meeste suiker of eiwitten per 100 gram bevatten.

Daarnaast kunnen klanten alternatieve producten uit hetzelfde assortiment bekijken die meer of minder van de gekozen voedingswaarde bevat. Albert Heijn maakt daarbij geen onderscheid tussen eigen en overige merken.

De supermarkt heeft nog meer plannen. ‘We willen de service verder ontwikkelen zodat het nog beter aansluit op de wensen van de klant,’ zegt Buck van der Werf, verantwoordelijk voor dit digitale initiatief bij Albert Heijn. ‘Als je data analytics koppelt aan voeding, zijn de mogelijkheden legio.’

Dit bericht is 37 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond