Deel dit artikel
-

Amazon breidt eigen Zalando-concurrent uit naar Duitsland

Amazon heeft het eigen tassen- en schoenenplatform Javari voor de Duitse schoenenliefhebber geopend. Het van oorsprong Amerikaanse Amazon richt zich meer en meer op de Europese modemarkt. (meer…)

Deel dit bericht

3 Reacties

Alexander

Zitat “Daarnaast heeft de klant 365 dagen de tijd om een product zonder verdere kosten retour te zenden”. Dat vindt ik nog wel wat “365 dagen”. Denk dat ik vandaag mijn schoenen daar ga bestellen 🙂

Stijn Kruijssen

@ Alexander: Zalando heeft 100 dagen retourrecht, hoe groot is de kans dat je tussen de 101 en 365 dagen na aankoop je schoenen terug gaat sturen?

Snap trouwens niet dat Amazon niet gewoon Zappos naar Europa brengt, het troetelkind van marketingland + het grote voorbeeld van alle “service-gerichte” e-commerce partijen die daarna gestart zijn.

De Nederlandse markt wordt ook interessant om in de gaten te houden de komende maanden, een aantal Europese partijen staan op het punt ook agressiever op Nederland in te zetten en ondertussen is Zalando hard op weg naar de top van e-commerce Nederland. Ben benieuwd of bijvoorbeeld een Wehkamp ook niet kijkt of ze hun service / verzendkosten moeten verbeteren om marktleider te blijven.

Remo Natali

Grappig. Ik had al jaren geleden het merk endless.com gespot en nu dus in Dtsl onder een ander label. Op internet is het oorlog, zwaar weer voor alle zelfstandige detaillisten met een webwinkel (tje) maar ook voor de gevestigde namen. Ben benieuwd. Ik stel voor dat we allemaal op onze eigen thuismarkt actief blijven. Wie doet er mee 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond