Deel dit artikel
-

AOL gaat advertentieverkopers Microsoft trainen in programmatic

AOL gaat de honderden werknemers die het van Microsoft overneemt, wegwijs maken in programmatic, oftewel het geprogrammeerd in- en verkopen van advertenties. Daarmee blijken de Microsoft werknemers maar weinig ervaring te hebben.

Eind juni werd bekend dat America Online (AOL) de advertentie-activiteiten van Microsoft overneemt. Althans, een groot deel ervan. De Beneluxmarkt is bijvoorbeeld naar AppNexus gegaan. AOL gaat display-advertenties verkopen voor onder meer MSN, Xbox en Skype.

AOL heeft al enige een volledig geautomatiseerde advertentie-omgeving. Ongeveer tachtig procent van de advertentieomzet heeft een geautomatiseerde component. Bij Microsoft was dit niet het geval. Men was daarvoor grotendeels aangewezen op partner AppNexus, die wel geautomatiseerd in kan kopen.

Nu is een grootschalig trainingprogramma opgezet om Microsoft werknemers alsnog de benodigde knowhow mee te geven. Dat programma bestaat volgens marktingblog Digiday uit zeker zeventig videocursussen en moet resulteren in een certificaat. Formeel is Microsoft Advertising overigens al wel geïntegreerd in AOL.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond