Deel dit artikel
-

App voor koopimpulsen

Een nieuwe startup met de naam PowaTag heeft een app gemaakt voor de ultieme koopimpuls. Met behulp van de smartphone kan elk artikel vergezeld van het PowaTag logo worden gescand, en wordt het meteen thuisbezorgd.

Het systeem is gewoon gebaseerd op een QR-code die zowel op artikelen als in advertenties in tijdschriften of op billboards kan worden afgedrukt. Ook kan de app met behulp van een Shazam-achtige technologie audio van reclames met een audiowatermerk herkennen of artikelen zonder PowaTag. Gaat het om kleding dan worden eerst nog maten gepresenteerd, waarna tot koop kan worden overgegaan.

Investeerders hebben er blijkbaar vertrouwen in, want het bedrijf van Dan Wagner heeft al 100 miljoen dollar opgehaald, en diverse grote merken waaronder Reebok, Adidas, Universal Music en Carrefour zijn al ingestapt. In totaal heeft het bedrijf nu 250 partners.

Voor iedere transactie rekent PowaTag 40 dollarcent. Daarnaast levert het bedrijf voor 99 dollar drie slimme bakens voor in de winkel. De app is overigens gratis.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond