Deel dit artikel
-

AT&T fuseert mediatak met Discovery

Telecomreus AT&T voegt zijn mediatak samen met Discovery. Dit bevestigden de twee bedrijven maandag.

AT&T ontvangt 43 miljard dollar in contanten en aandelen. De aandeelhouders van AT&T krijgen een meerderheidsbelang van 71 procent in het nieuwe mediabedrijf. Discovery krijgt de overige 29 procent in handen.

Discovery is ook in Nederland actief als aanbieder van programma’s op de Nederlandse kabel. Het aanbod van het gefuseerde bedrijf omvat HBO, Warner Bros., Discovery, DC Comics, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, Turner Networks, TNT, TBS, Eurosport, Magnolia, TLC en Animal Planet.

De jaarlijkse omzet wordt zo’n 52 miljard dollar, met een aangepaste EBITDA van ongeveer 14 miljard.

Discovery president en CEO David Zaslav zal het gecombineerde bedrijf leiden. Het is niet duidelijk welke rol Jason Kilar, de CEO van WarnerMedia, krijgt.

Verizon heeft inmiddels zijn mediabelangen afgestoten. Die gaan verder onder de naam Yahoo.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond