Deel dit artikel
-

AT&T koopt AppNexus

’s Werelds grootste telecombedrijf, AT&T uit de VS, koopt de maker van reclametechnologie AppNexus voor een kleine twee miljard dollar.

De overname is er vooral op gericht om AT&T’s eigen digitale kanalen beter te exploiteren. Dat is een heel breed spectrum.

Het lijkt erop dat het telecombedrijf heeft gewacht met de afronding van de deal tot het goedkeuring kreeg voor de overname van TimeWarner. Die transactie heeft een waarde van 85 miljard dollar en omvat onder meer HBO, Amerika’s grootste sportsites en film- en tv-bedrijf Warner Bros. AppNexus kan de exploitatie daarvan gaan verzorgen.

AppNexus is een reclameplatform dat overweg kan met DSP’s en SSP’s. het is een marktplaats waar adverteerders en site-eigenaren samenkomen om digitale reclame real time te verhandelen op basis van profielinformatie van consumenten.

Onder de nieuwe eigenaar valt het platform onder de divisie Ads & Analytics.

Hoeveel AT&T betaalt, is niet bekendgemaakt. Techcrunch houdt het op een bedrag tussen de 1,6 en twee miljard dollar.

Foto: Mike Mozart (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond