Deel dit artikel
-

Bannertest

AutoTrader In deze reclame verandert het gaspedaal van een auto langzaam in een computermuis. 'De snelste weg naar een tweedehands auto… Click hier'. Een goede integratie van tekst en beeld. Het is overduidelijk dat hier via de computer naar auto's kan worden gezocht. Doorklikken leidt tot de gewone homepage.

Axa De banner toont een jonge vrouw die te horen krijgt dat haar naam 'persoonlijkheid bezit'. 'Monique van der Veen' heet ze. Na doorklikken kunnen bezoekers hun eigen naam invullen om achter hun hartgetal, expressiegetal en persoonlijkheidsgetal te komen. Omslachtig, maar goed voor naamsbekendheid en het aantrekken van personeel.

BOL Partnerprogramma Een wat droge banner moet het partnerprogramma van online boekenverkoper BOL aan de man brengen. De doelgroep is dus zeer breed, waarom misschien is gekozen voor de wat algemene tekst. De banner verwijst keurig naar een apart scherm waar de klikker bij de juiste info met voorwaarden en een aanmeldformulier komt.

Dell's Multimedia PC Computerfabrikant Dell staat bekend om de verkoop via het Internet, en deze banner leidt dan ook direct naar een pagina waarop kan worden besteld. De wervingstekst 'Als ook een nieuwe koffiemachine geen oppepper is…' waarmee de banner opent, is vergezocht en had beter achterwege kunnen blijven.

Demon Internet Een Internet-aanbieder die nog geld voor diensten vraagt en met deze bannercampagne inhaakt op de gratis Internet-hype. Na aanklikken verschijnt een aparte pagina waarop alle voordelen van Demon staan. Daarna verschijnen er subpagina's met de mogelijkheid tot aanmelding. Nette afhandeling.

Elsevier Een kinderlijk eenvoudige animatie die toch de aandacht trekt. De tekst ? '5 nummers voor maar 10 piek!' ? is erg banaal, zeker voor een sigarenblad als dit. De banner is het voorportaal voor een kort aanmeldingsformulier dat op een aparte site staat. Hiermee kan online een proefabonnement worden verkregen. Zo hoort het.

IEX Het eerste plaatje van de banner toont vier zogenaamde invulhokjes met aandelen die worden aangeraden. Hierna volgt een overzichtje met eerder gekochte aandelen, die enorm in waarde zijn gestegen. De eindspreuk luidt: 'IEX: Van Beleggers, voor Beleggers.' Vanwaar die hoofdletters? Om het Beleggersgilde niet te verwarren met broodbeleg?

Tips & Trucs Links een brievenbus die open en dicht gaat. Rechts een deur met een brief erin. Helaas had de animator geen goede zin. Restanten van letters blijven zichtbaar en verwarren de boodschap. Slordig en onnodig. De afhandeling is in orde, want er kan meteen zaken worden gedaan in de webwinkel van WebWereld.

Jobbox Door een cursor te laten knipperen in een invulveldje met 'zoek' erbij denkt de kijker iets te kunnen invullen en onmiddellijk te kunnen zoeken. Deze advertentie jaagt de klant echter naar de eigen site van Jobbox. De timing van de tekst is niet ideaal, want het gaat iets te snel naar het laatste plaatje.

Vuurwerk Internet Het onderschrift 'een Versatel onderneming' is onscherp. De verspringende wijzers zijn leuk bedacht, maar de rijm is lelijk ('bij de tijd' op 'wintertijd') en het onderwerp was op het moment van recenseren, een week na de omschakeling naar wintertijd, niet meer actueel. Doorklikken leidde tot de gewone homepage van Vuurwerk.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond