Deel dit artikel
-

Beeld en Geluid kiest mediatech-partners voor nieuw museum

Beeld en Geluid, het instituut voor media, opent in 2021 in Hilversum een compleet vernieuwd museum waarin de bezoeker via meer dan vijftig interactieve installaties wordt meegenomen in de wereld van radio, televisie en online. Beeld & Geluid gaat daartoe samenwerken met Kiss the Frog, REDRUM en Elastique.

Kiss the Frog wordt verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling van alle interactieve media, REDRUM werkt aan de audiovisuele producties en Elastique ontwikkelt een nieuwe mobiele applicatie.

Tevens gaan Beeld en Geluid, Kiss the Frog, REDRUM en Elastique een vijfjarige samenwerking aan, waarbij het consortium zich als creatieve mediatechnologie-partner aan Beeld en Geluid verbindt. De partijen zullen hun gezamenlijke kennis, kunde, middelen en netwerken gebruiken om het museum van Beeld en Geluid te vernieuwen en door te ontwikkelen.

Creatief strateeg Pieter van der Heijden (XPEX) ontwikkelde het masterplan en is eindverantwoordelijk.

Voor de bouw van de tentoonstelling is negen maanden uitgetrokken. Begin 2021 gaat Beeld en Geluid dan ook negen maanden dicht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond