Deel dit artikel
-

Belfius Bank in zee met Mollie en SEOshop

Belfius Bank uit België is samenwerkingen aangegaan met Mollie en SEOshop om zijn klanten te helpen hun e-commerceactiviteiten op te zetten.

De zakelijke tak van de bank schuift Mollie naar voren bij e-commercebedrijven die een manier zoeken om makkelijk een internetkassa op te zetten in België, Nederland en Duitsland.

Ondernemers die een webwinkel willen beginnen, zullen door de bank worden gewezen op SEOshop. Zij krijgen daarmee toegang tot een hosted omgeving om eenvoudig een shop op te zetten die overweg kan met de lokale posterijen en banksysteem MisterCash.

Belgen deden in 2014 voor 5,6 miljard euro aan bestellingen via internet, vijftien procent meer dan het jaar ervoor. Onze zuiderburen zitten met het probleem dat veel, 42 procent, van de aankopen buiten de landsgrenzen worden gedaan. Buitenlandse shops leveren doorgaans sneller dan lokale webwinkels. Belfius (het oude Dexia) probeert lokale ondernemers uit te rusten met middelen om dat tij te keren.

De bank sloot op online vlak strategische samenwerkingen met in totaal zeven partijen. Tweehonderdduizend zakelijke klanten zullen actief worden benaderd met een e-commerceaanbod.

Foto: FaceMePLS (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Jan Willem

Mooi nieuws dat Mollie zijn betaalmogelijkheden weer verder uitbreidt. Zeker de Belgische markt biedt potentie, en dit soort initiatieven dragen daar alleen maar aan bij! Top.

Quinten

Goede slag die SEOshop hiermee maakt in de Belgische markt.

Viviane

Trots dat onze partner Zibbra ook door Belfius is geselecteerd. Zij bieden een one stop geheel voor alle integraties die een goede e-commerce shop nodig heeft. Goed nieuws voor de Belgische ondernemer.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond