Bezoek Business Insider Nederland verdubbeld

De zakelijke nieuwssite Business Insider Nederland heeft zijn bereik afgelopen jaar zien verdubbelen tot 1,4 miljoen unieke bezoekers, gemeten in de maand december.

Daarnaast zag zustersite Finanzen.nl, gespecialiseerd in actueel beursnieuws en -data, het bezoek met een factor vier toenemen tot 350.000 uniek. Het platform is nu, twintig maanden na de start, naar eigen zeggen een van de grootste beleggerssites van Nederland.

Business Insider Nederland is onderdeel van een internationaal netwerk van gelijknamige labels, eigendom van uitgeverij Axel Springer. Deze dagen worden er activiteiten opgestart in Zuid-Afrika en Spanje.

Arend van den Berg, uitgever en hoofdredacteur in Nederland, zegt tegen Emerce: “We groeien zo hard, omdat we weten wat op dit moment hot is. Als je ziet wat in Australië aanslaat, weet je ongeveer ook wel wat in Nederland die dag aanslaat. De cijfers vormen een soort continu internationaal marktonderzoek. Daar maken we gebruik van. Tesla en Bitcoin bijvoorbeeld zijn overal hot.”

Exacte financiële cijfers geeft Van den Berg niet, wel een algemeen beeld: “De omzet is afgelopen jaar met tientallen procenten gestegen. Zeventig procent van de campagnes is op maat gemaakt: contentmarketing. Voor het nieuwe jaar verwacht ik ook een grotere bijdrage uit internationale sales, die we zelf doen maar ook spin-off uit buitenlandse campagnes op onze markt. Merken werken, ook vanwege de brand safety die Business Insider biedt, graag met ons samen. Ze komen vaak terug voor vervolgcampagnes.”

In het komende jaar wil Business Insider Nederland meer met data en profielopbouw gaan werken en daar redactioneel en commercieel op inspelen. “En events. We komen met een community voor digital insiders. Dat zijn besloten events.”

Foto: Guilhem Vellut (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug