Blendle: 185.000 gebruikers
Online kiosk Blendle heeft na acht maanden 185.000 gebruikers aan zich weten te binden. De onderneming bereidt zich voor op uitbreiding naar de internationale markt.
In een bericht aan gebruikers laat Alexander Klöpping weten dat het bijna tweehonderdduizend gebruikers heeft en een nieuwe manier introduceert om verhalen te vinden. Hij zegt: “Het was al mogelijk om in Blendle alle kranten en tijdschriften door te bladeren, maar vanaf vandaag kunnen gebruikers ook onderwerpen volgen. Per onderwerp krijgen gebruikers dan de beste artikelen te zien.”
Hiertoe heeft de startup 41 experts getackled om op hun vakgebied de beste of opmerkelijke verhalen te selecteren. Voor Muziek zijn dat bijvoorbeeld de DJ’s Giel Beelen en Michiel Veenstra. En voor het Tech-kanaal zijn dat onder meer Joost Schellevis van Tweakers, Erwin Blom van Fast Moving Targets en Alejandro Tauber (VICE). Er zijn in totaal veertien rubrieken.
Klöpping: “We zijn druk bezig met uitbreiden naar het buitenland, en daarvoor zijn dit soort vernieuwingen heel belangrijk. We gaan nog veel meer proberen en zien Nederland daarbij als de proeftuin, zodat we succesvolle experimenten ook kunnen introduceren in andere landen.”
Uit Duitsland werd net bekend dat daar 34 procent van de ondervraagden in een onderzoek zegt te betalen voor journalistieke producties op internet. Dat was een jaar geleden 25 procent.
Blendle kreeg onlangs zijn eerste kapitaalinjectie van de New York Times en Axel Springer. Tegen een waardering van dertien miljoen euro kochten zij 23 procent van de aandelen.
Foto: Hans van Reenen (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond