Deel dit artikel
-

Blippar opent kantoor in Amsterdam

Blippar, het augmented reality platform voor merken, adverteerders en uitgevers, opent vanaf deze maand een kantoor in Amsterdam voor de Benelux markt. Blippar nam in juni al het Nederlandse Layar over.

Na kantoren in Amerika (San Francisco, New York, Los Angeles, Chicago), Groot-Brittannië (Londen), Japan (Tokio), Turkije (Istanboel) en India (Dehli), vestigt Blippar zich in de Benelux met een kantoor in Amsterdam. Het bedrijf ziet Nederland als een kansrijke markt door de aanwezigheid van multinationals als Unilever, P&G en Heineken.

Blippar ziet ook kansen voor mobiele, draagbare apparaten zoals smartphones, tablets en Google Glass in combinatie met verpakkingen, objecten, media, reclame-uitingen, brochures.

De eerste kennismaking in Nederland met Blippar was eigenlijk al de Pepsi WK-campagne van afgelopen zomer waarbij Pepsi een interactief blikje met Van Persie introduceerde. Ruim een miljoen blikjes waren voor de Nederlandse markt voorzien van exclusieve content zoals muziek, video’s en een game.

Blippar Benelux staat onder leiding van Arjen de Vries. Hij werkte eerder in het verleden voor Layar, De Persgroep en VNU. Volgens De Vries blijven Layar en Blippar ook in de Benelux met gescheiden merken werken, wel vanuit een enkel kantoor. Voor Blippar Benelux zijn nu zes personen werkzaam, met ondersteuning vanuit Londen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Remco Vroom

Een goede ontwikkeling dat Blippar zich nadrukkelijker op de Nederlandse markt zal gaan profileren. Ik heb tevens uit de ‘grapevine’ vernomen dat er nog een speler aan komt.

Ik ben wel benieuwd hoe de lables de komende tijd ten opzichte van elkaar worden gepositioneerd richting adverteerders.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond