Deel dit artikel
-

Blokker start eigen online marktplaats

Blokker Holding begint in navolging van bol.com een online platform voor partners onder de noemer Nextail Connect.

Hierdoor kan de retailer meer producten online aanbieden. Vooralsnog geldt dat alleen voor de website van Blokker zelf. Volgend jaar wordt het aanbod ook naar andere formules van Blokker Holding uitgebreid.

Aanbieders kunnen onder meer gebruik maken van de online marketingactiviteiten die de winkelformules initiëren. ‘Verkoop via het vertrouwde Blokker merk en bereik miljoenen klanten’, zo heet het.

Nextail is het onderdeel van Blokker dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van de online platformen van de retailer.

Per winkelformule krijgen klanten in de webshop een helder productoverzicht en meer keuze in het productaanbod en de prijs, zegt Blokker.

Koffiediscounter.nl, primavieradeluxe.com en yourstockshop.nl zijn de eerste partners waarmee wordt samengewerkt, de verwachting is dat zo’n 10.000 producten worden toegevoegd aan Blokker.nl.

Uitbreiding wordt gezocht in de categorieën Huishoud, Speelgoed en Wonen.  “Partners kunnen zich aanmelden en wij beoordelen of ze meerwaarde bieden”, zegt directeur Antoine Brouwer van Nextail tegen Emerce. “We gaan elke partner ook evalueren. Wie slecht of laat levert, wordt uitgesloten.”

Het is geen probleem dat partners producten die Blokker voert tegen een lagere prijs aanbieden, zegt Brouwer. Uiteindelijk overweegt Blokker om over te gaan op een open platform, zoals Amazon die al langer kent. Partners kunnen zich dan zelf aanmelden. Dat zal echter niet eerder dan volgend jaar gebeuren.

Een online marktplaats voor partners kan bijdragen aan de omzetgroei. De omzet van bol.com Plaza blijft ongewis, maar de schattingen zijn dat die boven de 150 miljoen euro ligt.

Brouwer liet dit jaar al eerder weten dat uitbreiding van het assortiment hard nodig is. De komst van het e-DC in Gouda heeft de levering aan consumenten bovendien al gestroomlijnd. Met PostNL is een proef gestart om speelgoed binnen een uur na de online bestelling bij de klant thuis te laten bezorgen.

 

Dit bericht is 744 keer gedeeld

2 Reacties

John

Dat is wel een interessante ontwikkeling. Nederland loopt op dit gebied nog wat achter. In Frankrijk, Engeland en Amerika is dit reeds de norm. Bedrijven zoals Mirakl bieden dergelijke oplossingen.

Ben benieuwd hoe dit zich hier ontwikkeld.

karel

Hopelijk hebben ze dan wel eens wat beschikbaar. In de webshop zijn veel producten die in de reclame folder staan of in de winkel aangeboden zouden moeten worden niet te bestellen. Kom je in een winkel dan is het geen wat in de folder staat nooit aanwezig. Ook al ga je 3 winkels af en kom je later in de week terug. De Blokker is waardeloos geworden het afgelopen jaar. Begrijpelijk dat het zo slecht met dit bedrijf gaat… als je het product niet hebt valt er ook niks aan te verdienen.

Leuk idee om dus maar producten van andere aanbieders aan te gaan bieden online.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond