Deel dit artikel
-

Blond strijdt tegen bruin

In het campagnepanel geven drie deskundigen een rapportcijfer aan een campagnesite. Voor het zover is mag eerst de lezer een oordeel geven. Dit keer de battle tussen blondines en brunettes.

In het campagnepanel geven drie deskundigen een rapportcijfer aan een campagnesite. Lees wat de experts ervan vinden en geef zelf onderaan een cijfer aan de campagnesite! Dit keer ‘Blond tegen Bruin’ van Andrélon. Ook een goede camapagnesite gemaakt?

Mail hem!

Site: www.blondtegenbruin.nl
Opdrachtgever: Andrélon
Opdrachtnemer: Media Republic
Andere gebruikte media: Ubachs Wisbrun JWT voor de tvc/ print creatie en SocialMedia8.com voor de seeding.

Doel van de campagne: Andrélon Levendig Bruin shampoo en conditioner en Andrélon Zomerblond shampoo en conditioner onder de aandacht brengen in de doelgroep vrouwen van 20 tot en met 49 jaar.

Blond tegen Bruin is de ultieme online battle van blondines tegen brunettes. In drie minuten worden vaardigheden getest op vijf verschillende onderdelen: snelheid, kennis, behendigheid, logica en geheugen. Voorafgaand aan de battle kiest de speler haar haarkleur om vervolgens via de game de brunettes of de blondines naar de overwinning te helpen.

Mark de Kock, Internationaal E-marketing manager Global Brands bij Sara Lee

Cijfer: 7

De campagne is duidelijk gericht op vrouwen. Andrélon slaagt er hiermee in om haar doelgroep te vinden met een eenvoudige maar doeltreffende campagne. De microsite komt wat rommelig over. Onoverzichtelijkheid in vraag en antwoord maakt het spel weer uitdagender. De campagne opvolging op de Andrélon site is slecht. Er is geen herkenning van de campagne waardoor het merk en producten beter in beeld hadden kunnen komen. Na het spelen ontvang je geen bevestigingsmail. Dit is een gemiste kans om het spel als beginpunt te nemen voor het opbouwen van een relatie met de klant.

Polle de Maagt, Zelfstandig Social Media Consultant

Cijfer: 5

Veel vrouwen spelen regelmatig (branded) games om te ontspannen, hun score te verbeteren en/ of hun geheugen te trainen. Daarin is voor vrouwen de sociale component belangrijk. Deze game scoort op al deze onderdelen mager en lijkt daarmee inconsequent opgezet. Ook de relevantie is laag. (Waarom zou ik mijn haarkleur verdedigen?) Tot slot is de game weinig viraal en wordt de viraliteit ook slecht gefaciliteerd. De integratie met andere online media en ook televisie/ print had beter gekund. Zonde van een aardig concept.

Lukas Pauka, Projectmanager UsMedia

Cijfer: 6

Blond vs. Bruin is een leuke applicatie die de kleur shampoo’s onder de aandacht moet brengen. De applicatie is geweldig vormgegeven, de cartooney stijl is erg herkenbaar en toch heel oorspronkelijk. Helaas is dit dan ook het enige wat interessant is aan de applicatie. De spelletjes zijn nogal flauw. Wanneer je een battle houdt, moeten de gebruikers ook daadwerkelijk tégen elkaar kunnen spelen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond