Deel dit artikel
-

bol.com gaat nu ook sieraden verkopen (update)

Bol.com gaat ringen, armbanden, horloges en zonnebrillen verkopen. Dat vertelt marketingdirecteur Michel Schaeffer van bol.com aan het AD.

Volgens Schaeffer tikken steeds meer mensen juwelen en sieraden in als zoekopdracht op de website. Tachtig procent van de Nederlanders besteedt jaarlijks geld aan sieraden. En zestien procent van hen besteedt gemiddeld meer dan honderd euro per jaar. ‘We zijn ervan overtuigd dat mensen door ons aanbod meer zullen kopen omdat er zoveel keus is. In alle stijlen en prijscategorieën.’

De winkel Sieraden & Horloges biedt een keuze uit circa 25.000 verschillende sieraden, horloges en zonnebrillen voor vrouwen, mannen en kinderen. Onder meer zijn de merken TOV Essentials, Casio, Ti Sento Milano, Supertrash en Citizen vertegenwoordigd.

Bol stelt de winkel ook open voor derden. Winkeliers kunnen hun assortiment online beschikbaar stellen aan ruim 4,5 miljoen klanten in Nederland en België.

Schaeffer ziet de verkoop niet als een aanval op de branche, maar denkt dat het eerder een geschenk is. ‘Omdat wij onze winkel voor sieraden en horloges openstellen voor andere winkeliers, kunnen zij daarmee hun bereik in één klap enorm vergroten.’

Tweedehands sieraden zijn vooralsnog niet te koop via bol.com vanwege de kwaliteitseisen.

Branchevereniging FGZ wilde gisteren niet reageren op de stap van bol.com, schrijft het AD.

Deel dit bericht

5 Reacties

Erik B

Ik wacht op kleding. Dan kunnen we zaken doen.

Be Differrent

Interessante ontwikkeling

Pieter

Even een kijkje genomen, maar de echte bekende merken hebben ze niet. Gelukkig zijn er merken/leveranciers met een toekomstvisie. Leveren aan Bol.com is op lange termijn killing voor leveranciers en merken, maar ook zeker voor medewerkende plaza (web)winkels.

Mijn oproep aan de merken zou zijn om te kiezen voor vakhandel, ook online. Leg je product neer in omgevingen (on- en offline) die de waarde van het product laten zien, dus merkbeleving. Laat de goedkope meuk over aan de vrekkige bolle bol. Leveren aan bol.com betekend op de termijn voor merken en plaza winkels: steeds minder marge en standaard kortingen. Ik begrijp echter goed dat door het huidige retailklimaat het voor sommige merken en plaza aanbieders op dit moment noodzaak is. Sterkte voor hun!

jan

De hele detailhandel gaat stuk door dit soort online winkels.
bij de ijzerhandels koop je nu ook al een tijdje een tv,,

en dan maar afvragen waarom de winkels het niet meer redden.

Eva

Bol.com gaat steeds meer op een grootgrutter lijken. Interessante ontwikkeling maar niet elk product kan zomaar verkocht worden zonder enige kennis van zaken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond