Deel dit artikel
-

Bol.com haalt pakketjes op bij postkantoor

Bol.com begint een nieuwe logistieke dienst voor de zakelijke markt en richt zich daarbij op de kleine verkopers op zijn platform.

Gisteren ging de dienst ‘Verzenden via bol.com‘ live onder de belofte van concurrerende tarieven en meer gemak. “We spreken je niet meer aan op de prestaties van de vervoerder, alleen voor het op tijd aanleveren bij de vervoerder.”

De dienst is bedoeld voor kleinere professionele verkopers die de fulfillment zelf doen, maar het vervoer willen uitbesteden. Ze hoeven enkel nog op tijd hun pakketjes, met bol.com-verzendlabel, aan te leveren bij een postkantoor van PostNL. Het e-commerceplatform verzorgt de rest.

Deel dit bericht

1 Reactie

Plaza-verkoper

Laten we a.u.b. niet meteen weer hosanna roepen…
Wat ze vergeten te vertellen, is dat dit nieuwe project “Verzenden via Bol.com” de ‘kleinere professionele verkopers’ -die grotendeels brievenbus-post versturen- nu gedwongen worden om piepkleine pakjes te versturen met de duurdere pakketzegels, alsof het allemaal PAKKETpost is.
En als je niet meedoet, dan sluiten ze gewoon de mogelijkheid af om hun goedkopere brievenbuszegels af te nemen. Het gevolg is de weigeraars van 2,90 per pakje weer naar 3,90 per pakje gaan, oftewel gegarandeerd 1 euro in kosten omhoog per order.

Het voelt aan als chantage en het lijkt erop, dat dit traject gemaakt is voor enkel en alleen PAKKET-verstuurders (deze merken namelijk niets van deze wijziging en zien avondlevering en/of verzending via AH-punten ongetwijfeld als een welkome toevoeging).
Waarschijnlijk zijn de brievenbus-verzenders een minderheid bij Bol en die groep wordt nu gewoon bewust genegeerd. Bol’s Relevante Marktprijs-stok zorgt er verder voor, dat wij (de plaza-verkopers die overwegen om mee te doen) deze kostenstijging van max. 1,85 per zending ook niet terug kunnen halen door een prijsverhoging door te voeren. Het gevolg is namelijk dat Bol dan wederom meer van onze aanbiedingen gaat blokkeren, omdat je zogenaamd “te duur” bent – ongeacht of je de enige aanbieder bent en/of het snelst kan leveren.

Bol creëert een situatie waarbij de te verwachten verzendkosten niet meer zijn te voorspellen en in te calculeren. Bij deze roep ik Bol dan ook op om de kleinere plaza-verkopers dit traject niet door de strot te duwen en de 2,90-brievenbuszegel beschikbaar te houden voor eenieder. Voorkom a.u.b. dat je Amazon achterna gaat met een killer-attitude….

Bij voorbaat dank….

Eén van uw cash-cows

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond