Deel dit artikel
-

Bol.com opent babywinkel

Bol.com breidt zijn assortiment uit met spullen voor aankomende en kersverse ouders. De winkel gaat babyspullen verkopen. Het aanbod varieert van luiers tot boxen en van babystoeltjes tot scheermessen.

Eerder vandaag nam bol.com ruim vijfduizend nieuwe producten op in zijn schappen. Daartoe wordt het wederverkoper van merken als BabyBjörn, Koelstra, Nutrilon, Quinny, Philips Avent, Zwitsal en Maxi-Cosi.

Naast kinderwagens, boxen en babyzitjes, worden zaken als luiers, commodes, flessen, spuugdoekjes en scheermessen verkocht.

Met de opening van deze productcategorie zal bol.com voor reuring in de babymarkt zorgen. Een aantal fabrikanten van babyspullen werkt in de offline wereld bij voorkeur met preferente verkooppunten. Daar vallen de online kanalen niet vaak onder. De webwinkel dwingt dit soort partijen er nu toe versneld zijn online strategie opnieuw tegen het licht te houden.

De nieuwe productcategorie bestaat uit tien hoofd- en 86 subcategorieën.

Op onderdelen gaat het online warenhuis de concurrentie aan met bedrijven als Truus.nl, Drogisterij.net en Babyvalue.nl.

Vorig jaar opende bol.com nog een winkel voor huishoudelijke elektronica en witgoed.

Bol.com wordt in de komende maanden overgenomen door Ahold. De partijen maakten eind vorige maand bekend dat een van Nederlandse grootste webwinkels voor 350 miljoen euro in handen van het supermarktconcern komt. De verkoopprijs komt neer op 100 euro per actieve bol.com-klant en één keer de jaaromzet van 2011.

Deel dit bericht

4 Reacties

Twinkel Arthur

wij verkopen al jaren baby cadeautjes , dat is misschien ook goed om te weten… :o)

Jasper

“Het aanbod varieert van luiers tot boxen en van babystoeltjes tot scheermessen.” Interessant feit dat Bol.com scheermessen aan baby’s denkt te gaan verkopen. Waar komt dit inzicht vandaan?

Erwin Boogert

Jasper, goed lezen en dan klikken.

Shelter

Tja……. een goede ontwikkeling? Ik denk het wel. Wij hebben 3 webshops online (de vierde in de maak) en profileren ons door het persoonlijke contact met onze klanten. Wij zijn geen Bol.com Maar ik denk dat net als in een fysieke winkel klanten de persoonlijke aandacht zullen gaan waarderen. Dus laat ze maar groeien…… die grote jongens

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond