Deel dit artikel
-

Bol.com via LG in ‘tv-commerce’

Bol.com brengt voor LG-televisies een app uit waarmee bankzitters via hun afstandsbediening kunnen snuffelen en kopen.

De app werkt op alle nieuwe televisies die de fabrikant in 2012 en 2013 op de markt bracht. De kijker hoeft enkel zijn bol.com-account aan de app te koppelen en hij is klaar om bijvoorbeeld hondenvoer, boeken of waterpistolen te kopen. De betaling vindt achteraf plaats.

Michel Schaeffer, marketing directeur van de webwinkel: “Als je bedenkt dat Nederlanders per dag zo’n drie uur televisie kijken, dan gaan we ervan uit dat we met het openstellen van onze winkeldeuren via dit medium een enorme groep klanten extra veel winkelplezier kunnen bezorgen.“

Het probleem daarbij is dat de opstarttijd van het portalinterface vaak als storend wordt gezien door kijkers. De tv moet als het ware zijn eigen computer aanzetten en een browser open zetten. Hoe korter die opstarttijd hoe aantrekkelijker de tv-portalen worden. Fabrikant Samsung gaat volgend jaar zijn tv-portal standaard aanzetten zodra iemand de tv aanzet. In dat scherm is dan én het live signaal van een uitzending te zien én de beschikbare apps.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond