Deel dit artikel
-

bol.com zet bezorgabonnement in de markt

Klanten van bol.com kunnen vanaf nu de bezorgkosten voor komend jaar afkopen met een nieuw bezorgabonnement. Kosten: 14,99 per jaar. Dat geldt voor de ruim 300.000 meest bestelde artikelen in de webshop.

Het nieuwe abonnement geldt voor bestellingen onder de twintig euro, same day deliveries en avond- en zondaglevering. Zo lang het maar om die meestbestelde driehonderdduizend items gaat die bol.com zelf in zijn magazijnen heeft liggen. Die ‘ijzeren voorraad’ moet komende kwartalen groeien tot een miljoen verschillende producten. Daartoe gaan dan ook de items behoren die bol.com vanuit zijn fulfillmentactiviteiten voor externe verkopers in huis heeft.

Wie lid wordt van Select, zoals het programma gedoopt is, kan tot 23:59 uur bestellen en zijn order de volgende dag nog in huis hebben.

Daniel Ropers, algemeen directeur bol.com, licht toe: “De afgelopen jaren hebben we er alles aan gedaan om onze klanten nog meer keus en daarmee controle te geven over de bezorging van pakketjes. We merken dat onze klanten enorm enthousiast zijn over [alle bezorgopties]. Enkel de bijkomende kosten kunnen nog weleens een drempel vormen om er gebruik van te maken. Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van een bezorgabonnement.”

Tijdens het bestelproces krijgen klanten de optie ‘word lid van Select’ aangeboden. ‘Select’ wordt afgesloten voor een jaar en stopt automatisch indien de klant het zelf niet verlengt.

Zusterbedrijf Albert Heijn is ook bezig een soort bezorgabonnement in de markt te zetten. Bij de supermarkt heet dat de Bezorgbundel. Voor een vast bedrag kunnen klanten van AH.nl hun boodschappen onbeperkt vaak laten thuisbezorgen zonder extra servicekosten. AH verspreidt huis aan huis flyers in de regio’s waar het de dienst introduceert.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond