Deel dit artikel
-

BSkyB neemt belang in YouTube-netwerk

De Engelse tv-exploitant investeert zeven miljoen pond in Whistle Sports. Daarmee verwerft het een minderheidsbelang in een netwerk van vermakende sportkanalen op YouTube.

Met de investering verwerft BSkyB een strategisch belang in een bedrijf dat wél aansluiting op de jongerenmarkt heeft met sportvideo’s. De Engelse tv-zender zelf zou dat contact met de jongere markt aan het verliezen zijn.

Whistle Sporst, tot voor kort ook wel The Whistle genoemd, kan de Engelsen leren hoe moderne mediaproducties tot stand komen, wat welk publiek aanspreekt en hoe de verdienmodellen in elkaar steken.

Bedrijven als RTL Group en Disney kozen er juist voor om dit soort zogeheten multichannel networks helemaal te kopen. BSkyB lijkt er niet zeker van dat YouTube het kanaal van de toekomst is, voor zijn eigen business, en doet een wat conservatiever investering. Dat houdt niet in dat BSkyB zelf conversatief is, want het stak pas ook tonnen in virtual reality-bedrijf Jaunt (spreker op eDay), videoverzamelaar Pluto.tv en -reclamebedrijf Sharethrough.

Whistle Sports is onder andere de exploitant van de video’s van Dude Perfect:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Thor (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond