Deel dit artikel
-

Burgers’ Zoo verbetert klanttevredenheid met AI-agent

Koninklijke Burgers’ Zoo zet kunstmatige intelligentie in om de klantenservice te verbeteren. In samenwerking met Watermelon, ontwikkelaar van AI-agentplatformen, heeft het dierenpark de digitale klantenservice grotendeels geautomatiseerd. Door de inzet van de AI-agent kan het dierenpark het stijgende aantal bezoekersvragen sneller beantwoorden. Hierdoor vermindert de werkdruk bij de receptie aanzienlijk en hebben medewerkers meer tijd voor persoonlijk contact met bezoekers.

Burgers’ Zoo ontvangt jaarlijks meer dan 1,1 miljoen bezoekers. De combinatie van drukke balies, telefoontjes en online vragen maakt het helpen van bezoekers steeds uitdagender. De AI-agent beantwoordt 24/7 veel voorkomende vragen van bezoekers over openingstijden, tickets en parkeergelegenheid. Circa 80 procent van de vragen worden afgehandeld zonder menselijke tussenkomst. Alleen complexe of afwijkende vragen worden doorgestuurd naar medewerkers.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!