Burgers’ Zoo verbetert klanttevredenheid met AI-agent
Koninklijke Burgers’ Zoo zet kunstmatige intelligentie in om de klantenservice te verbeteren. In samenwerking met Watermelon, ontwikkelaar van AI-agentplatformen, heeft het dierenpark de digitale klantenservice grotendeels geautomatiseerd. Door de inzet van de AI-agent kan het dierenpark het stijgende aantal bezoekersvragen sneller beantwoorden. Hierdoor vermindert de werkdruk bij de receptie aanzienlijk en hebben medewerkers meer tijd voor persoonlijk contact met bezoekers.
Burgers’ Zoo ontvangt jaarlijks meer dan 1,1 miljoen bezoekers. De combinatie van drukke balies, telefoontjes en online vragen maakt het helpen van bezoekers steeds uitdagender. De AI-agent beantwoordt 24/7 veel voorkomende vragen van bezoekers over openingstijden, tickets en parkeergelegenheid. Circa 80 procent van de vragen worden afgehandeld zonder menselijke tussenkomst. Alleen complexe of afwijkende vragen worden doorgestuurd naar medewerkers.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd