Deel dit artikel
-

Campagnepanel: Bellen gaat sneller

In het campagnepanel beoordelen deskundigen een campagne. Dit keer de campagne ‘Lucky Calls’ van Vodafone, waarin online video, internet en telefonie aan elkaar worden gekoppeld.

Site: www.luckycalls.nl
Klant: Vodafone
Bureau: SuperHeroes
Andere betrokken partijen: TNO-dochter Dutchgear (IVR-technologie)

Doel van de campagne: De campagne is ontwikkeld om de nieuwe online winkel op Vodafone.nl onder de aandacht te brengen.

Omschrijving: De consument belt naar de mobiel van zijn keuze, ziet en hoort deze overgaan in beeld. Winkelassistente Anouk neemt het toestel op met wat halsbrekende trucs. Om het toestel te winnen, moet de consument een vraag goed beantwoorden.

Bart Bruggemann, partner en designer EYEFUN

"Vodafone laat met deze campagne zien hoe je een crossmediale campagne inzet. Met een fantastische uitwerking voor zowel in techniek als in design. De campagne is ingezet om de vernieuwde webshop te promoten. Hier zie ik helaas niets van. Je belt voor het toestel en je beantwoord een simpele vraag. Er wordt niets gecommuniceerd over de webshop. Een gemiste kans. Laat de bezoeker via de bedankpagina doorlinken naar de webshop, waar de bezoeker met 5 procent korting iets kan bestellen. Je zou bijna denken dat het hier alleen gaat om het verrijken van de database met e-mailadressen."

Eduard de Wilde, E-commerce consultant BrickMeetsByte.com

"De eerste indruk van de campagne is erg goed. Een fotomodel dat  op instructie van de consument op het computerscherm over de toestellen klimt, is zeer ingenieus. Daarna volgt er een lichte teleurstelling. Het bericht met de mededeling dat ik heb gewonnen, lijkt heel erg op spamberichten op andere websites. Misschien expres, maar mij schrikt het af. Ik krijg niet meteen een bericht dat ik gewonnen heb, maar moet eerst mijn gegevens invoeren. Normaal een afhaker. Toch maar gedaan. Vervolgens volgt een mededeling dat ik bericht krijg na afloop van de actie. Dat is een gemiste kans. Waarom niet meteen een  mailtje sturen met een bedankje voor het meedoen, en een uitleg over de nieuwe shop? Daar ging het toch om?"

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond