Deel dit artikel
-

Campagnepanel: Google Maps als bordspel

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de campagne Monopoly City Streets van Hasbro.

Site: http://www.monopolycitystreets.com/

Klant: Hasbro

Bureau: Tribal DDB London

Andere betrokken partijen: Google

Doel van de campagne: Ruchtbaarheid genereren rondom de nieuwe versie van het spel, Monopoly City, waar spelers een 3D-stad moeten bouwen op het spelbord. Daarnaast moet de campagne de jonge generatie in aanraking brengen met het Monopoly-spel.

Omschrijving: De hele wereld  mag zich vier maanden lang uitleven op een spelletje Monopoly in Google Maps. Iedereen start met een budget van 3 miljoen Monopoly-dollars. Spelers kunnen elke straat opkopen die nog niet in het bezit is van een tegenstander en hier huizen, kastelen of wolkenkrabbers op bouwen. Het doel is om uiteindelijk het grootste onroerend goed-imperium ter wereld op te bouwen. Om vervelende tegenspelers een hak te zetten zijn er de welbekende kanskaarten.

Krijn Smits

Creatief Directeur Pickle Factory (The Valley)

8

"Iedereen wil dit bedacht hebben. Mijn complimenten voor Tribal. Het spel zelf is helaas niet geweldig. Het ontwerp en de functionaliteit zijn matig. Je kunt niet echt samen met je virtuele vrienden spelen. Wat dat betreft is Maffia Wars op Facebook beter. Zoals het spel nu is, zal het niet meer lang grootschalig gespeeld worden. Maar who cares! De doelstelling was om meer bekendheid te krijgen onder een jongere doelgroep, en dat is gelukt. De publiciteit is gigantisch, het is sympathiek en Monopoly staat op de kaart. Eén vraag nog: wat waren de ontwikkelkosten van dit spel? Zou Monopoly net zoveel publiciteit en goodwill hebben bereikt wanneer ze het geld in een traditionele campagne gestopt hadden?"

Lukas Pauka

Projectmanager Us Media

9

"Monopoly City Streets is een geslaagd experiment om de marketingmogelijkheden van Google Maps te onderzoeken. De feilloze integratie van het spel met Google Maps werkt goed en levert een oorspronkelijke gebruikerservaring op. De game play is online goed voor net zoveel uren speelplezier als het originele spel. Een geslaagd project dat je doet verlangen naar het volgende experiment."

Thijs van Schothorst

Managing Director Icemedia

9

"Deze campagne is geweldig. Hasbro wil graag de jonge generatie bereiken en activeren om de nieuwste editie van Monopoly te kopen. Om überhaupt tot deze doelgroep door te dringen, dienen een aantal barrières weggenomen te worden. Je moet de jongeren een beleving bieden die relevant is en waar ze het over hebben: worth talking about. Door de samenwerking aan te gaan met Google, wordt direct het stoffige imago weggepoetst. Hasbro biedt een eigentijdse ervaring die ongekend is. Voor jong en oud. De hele wereld kan nu Monopoly met elkaar en tegen elkaar spelen. Deze campagne is relevant, innovatief en tevens mooi gemaakt."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond