Deel dit artikel
-

Center Parcs breidt influencer marketing activiteiten uit

Center Parcs voor 2019 haar internationale influencer marketing activiteiten uit, met een vertaling van de ‘Zeg ja tegen wat ertoe doet’ merkstrategie die Center Parcs begin 2018 lanceerde.

Afgelopen seizoen werd door influencers al ‘unieke content’ gecreëerd op Instagram, Facebook, YouTube en longreads in blogs. Daarbij werden bijvoorbeeld Instagram Stories ingezet om direct te kunnen verwijzen naar een campagnepagina of aanbieding.

Toonaangevende ‘mom bloggers’ als @dehuismuts (NL), @haaikie (BE) en @nina_lessia (DE) bezochten een van de 24 parken en deelden hun unieke ervaring.

De aanstaande influencer campagne is deels een vertaling van de ‘Zeg ja tegen wat ertoe doet’ merkstrategie die Center Parcs begin 2018 lanceerde. Daarnaast lanceren Center Parcs en partner makers/creators voor het eerst een stand alone influencer campagne in Nederland en België: #ookditiscenterparcs. Hiermee wil Center Parcs de diversiteit van alle parken benadrukken.

Voor Duitsland wordt de influencer strategie een doorvertaling van de nieuwe merkbelofte, die binnenkort bekend wordt gemaakt.

Aankomend seizoen wil Center Parcs nog meer nieuwe media omarmen; onder andere met podcasts, Spotify playlists en persoonlijke WhatsApp updates tijdens de verblijven.

Deel dit bericht

7 Reacties

Barb

Influencer marketing is nep marketing. Je wil echt reviews van parken geen ‘lollige’ over de top video’s waarin geen enkel puntje van kritiek aanwezig is. Zeer slechte ontwikkeling.

Anon

Wat een armoe

MamaPlaneet

Influencer marketing is zeker niet alleen positief. Het is wel zo dat niemand een negatief review leest. Mocht je review echt alleen maar negatief zijn dan komt dat vaak niet eens online omdat bedrijven dat tegenhouden. Verder stimuleren steeds meer bedrijven eerlijke reviews met nadruk op positief. En al stimuleren bedrijven dat niet, mijn reviews zullen altijd eerlijk zijn.

Kees

Ik heb zelfs nog nooit overwogen om naar Center Parcs te gaan. Het moet wel een heel goeie influencer zijn die mij naar Center Parcs krijgt.

Nathan

Indien Influencer marketing goed wordt ingezet (met de juiste mensen) dan hoeft het geen fake marketing te zijn.

Er zijn heel wat influencers die op een eerlijke manier hun mening geven (met de positieve & negatieve punten van een product). Het hoeft dus geen fake marketing te zijn…

Sofie

Eén van de beste manieren om meer bereik te krijgen voor je merk. Zolang het maar op een correcte manier / eerlijke gebeurt..

Dan liever dergelijke influencers gebruiken dan de advertorials in print.

ad

Het publiek van influencers bestaat voornamelijk uit kinderen, tieners en een handjevol onderontwikkelde volwassenen, die kunnen die huisjes in Centerparks helemaal niet betalen. Laat staan er naar toe komen.

Ik verbaas mij er altijd weer over hoe snel de Buzzwords je om de oren vliegen in de marketingwereld; het lijkt wel alsof de marketing voornamelijk werkt opzichzelf. 2 jaar geleden: DJ Bots, nog een paar jaar langer geleden: Google en Google AdWords… Herrinneren wij ons hyves nog en de “thanks for the ad” berichten op Myspace? Vast niet; want we zijn veel te druk bezig met ouwehoeren over wat “the next big thing” is…..

Iedere keer is het weer wat nieuws: soms probeer ik het ook, gewoon voor de leuk, maar het werkt eigenlijk nooit echt goed. Mensen kopen je product niet omdat het 100 likes krijgt op Facebook… Mensen kopen het omdat ze het willen hebben; zo simpel is het gewoon!

En nu ben ik het wel weer beu, ik ga mij lekker niks aantrekken van “influencers”, die domme Monica Geuze of dat paard EnzoKnol gaat mij echt niet vertellen wat ik moet kopen of doen enkel omdat ze wat volgertjes hebben; bepaal ik lekker allemaal zelf!! LEkker puh; mij krijgen jullie niet!

Wat is het volgende zoethoudertje????

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond