Deel dit artikel
-

Channel Factory opent kantoor in Nederland

Het Amerikaanse techbedrijf Channel Factory opent vandaag zijn deuren in Nederland. Het luistert naar content op YouTube om te bepalen of een commercal er wel of niet bij past.

Het lokale kantoor van Channel Factory staat onder leiding van Nick Beentjes (foto), voorheen werkzaam bij GroupM. Daar merkte hij al dat de rubrieksindeling door de makers op YouTube niet goed genoeg was om te garanderen dat commercials op de juiste plek terecht kwamen.

Die oplossing kwam hij tegen bij Channel Factory en werkt daar sinds september 2020. Inmiddels bestaat zijn team uit drie man en hij plant nog twee medewerkers aan te nemen.

“We hebben een pre-bid verificatietool waarmee brandsafety en brandsuitability van campagnes automatisch wordt gegarandeerd. Als adverteerder sta je nooit voor verrassingen over op welk kanaal je uitingen zijn uitgeleverd.” Immers, de audiotranscriptie heeft vooraf al bepaald of een video passend is of niet.

In Europa werkt bij het Amerikaanse bedrijf honderd man. Opdrachtgevers zijn zowel mediabureaus als adverteerders. Bedrijven als Apple en LEGO laten al hun uitingen via de systemen van het techbedrijf lopen.

YouTube ontving in het vierde kwartaal van 2020 bijna de helft meer reclamebudget van adverteerders: 6,9 miljard dollar.

Channel Factory beschikt over een zogeheten YouTube Measurement Program-licentie (YTMP).

In het tweede kwartaal wordt de aansluiting met TikTok gemaakt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond