Deel dit artikel
-

Coalitie voor ‘betere advertenties’ van start gegaan

Google, branche-organisatie IAB, Network Advertising Initiative (NAI) en nog enkele adverteerdersclubs hebben op de vakbeurs Dmexco in Keulen vandaag de Coalition for Better Ads aangekondigd. Het streven is om minder irritante internetreclame te ontwikkelen.

De bundeling van krachten is een reactie op de populariteit van adblockers. Daarom worden standaarden ontwikkeld om ervoor te zorgen dat internetreclames aan bepaalde criteria voldoen. Onder meer wordt gekeken naar laadtijden, het aantal trackingpixels en andere aspecten die zullen worden beoordeeld door het IAB Tech Lab.

De aankondiging komt niet uit de lucht vallen. Plannen voor de coalitie zijn in mei al aangekondigd.

Tot de huidige partners behoren ook grote adverteerders als Unilever en Procter & Gamble. Opvallend genoeg zijn geen consumentenorganisaties uitgenodigd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond