Deel dit artikel
-

‘Consument kan worden overgehaald om adblockers te verwijderen’

Consumenten kunnen worden overgehaald om adblockers te verwijderen. Dat stelt het Amerikaanse Interactive Advertising Bureau (IAB) in een nieuwe studie.

Om consumenten zover te krijgen kan volgens het IAB de toegang tot sites worden beperkt, moeten video’s met audio en video niet automatisch afspelen, moeten advertentienetwerken schoon blijven van malware of virussen en mogen advertenties de laadtijden niet negatief beïnvloeden. Met name dat laatste zorgt voor flinke irritatie.

Met name de zogenoemde LEAN aanpak (light, encrypted, AdChoice-supported, and non-invasive ads) die sommige adblockers hanteren, wordt door het IAB aanbevolen.

Voor Blocking: Who Blocks Ads, Why, and How to Win Them Back interviewde C3Research voor IAB een kleine 1500 Amerikaanse gebruikers.

Deel dit bericht

3 Reacties

Thomas Joosten

Bij Adsurity hebben we gelijke ervaring met de eerste testen. Van de bezoekers die een adblocker geïnstalleerd hebben, was de helft bereid om de adblocker voor een specifiekewebsite te deactiveren. Mensen zijn zich niet bewust dat het maken en onderhouden van websites geld kost. Zodra dat op een goede manier uitgelegd wordt zijn mensen bereid advertenties te accepteren als deze maar niet de website trager maken of te opdringerig voor geschoteld worden.

Jeroen Brouwer

En vergeet de enorme rij aan tracking pixels niet… Dat is voor veel gebruikers ook een reden om te blokkeren.

Peter Ouweland

Er wordt zoveel rommel ingeladen, bij mij gaat de adblocker niet meer uit. NPO gemist zorgt er zelfs voor dat de hele pc traag loopt voor 30sec door ladende javascripts rommel.

Als ik een site leuk vind, doneer ik wel via bonop.com paypal patreon etc

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond